دستیابی به موفقیتی بزرگ در تشخیص تومورهای مغزی

  محققان توانستند با ایجاد یک روش بر پایه اثر انگشت فردی بیوشیمیایی سلولی، در تشخیص تومورهای مغزی به موفقیتی بزرگ نائل شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه ساینس دیلی محققان نشان داده‌اند که طیف سنجی مادون قرمز و رامان همراه با آنالیز فرکانس‌های آنها می‌تواند در تشخیص تفاوت بین بافت طبیعی مغز و انواع تومورهای مختلف که ممکن است در این بافت ایجاد شود، براساس اثرانگشت فردی بیوشیمیایی سلولی مورد استفاده قرار گیرد.
براساس این گزارش محققان افزودند: استفاده از طیف سنجی رامان که به طور مؤثر در بافت زنده کار می‌کند، نقطه اختلاف بین بافت نرمال و بیمار با به دست آوردن نتایج دقیق‌تر در عرض چند ثانیه ارائه می‌شود و این روش در حین عمل جراحی برای حذف کامل تومور با سالم نگه داشتن بافت مجاور به صورت دست نخورده به پزشکان کمک می‌کند.
به گفته محققان تیم تحقیقاتی ما در حال حاضر مشغول به کارکردن به سمت یک حسگر است که می‌تواند در حین عمل جراحی مغز مورد استفاده قرا رگیرد و به جراحان اطلاعات دقیقی در مورد تومور و نوع بافتی که روی آن عمل می‌کنند بدهد و اطلاعات به دست آمده توسط این روش را می‌توان با روش‌های معمولی مانند ایمونوهیستوشیمی (یک روش تشخیصی مهم در شاخه پزشکی) برای تشخیص و درجه تومورها برای اجرای عمل جراحی و یا پرتودرمانی ترکیب کرد.
گفتنی است طیف سنجی یا اسپکتومتری، تکنیکی است که اجازه می‌دهد نور را با شکستن به اجزای آن تجزیه و تحلیل کرده و طیف‌ها و الگوهای آن را مطالعه کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.