تونل شمالی خط آهن زیرزمینی تهران- تبریز با حضور احمدی‌نژاد افتتاح شد

۱۸خردادماه،

پروژه انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیرزمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (شنبه) با حضور در محل احداث پروژه انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیر زمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، ضمن بهره‌برداری از این پروژه از قسمت‌های مختلف آن بازدید و با توضیح مسئولان در جریان روند اجرای این پروژه و چگونگی اجرای بخش‌های تکمیلی آن قرار گرفت.

طرح بزرگ انتقال خط آهن تهران – تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران یکی از بزرگترین طرح‌های توسعه شهری که با هدف بازسازی بافت فرسوده شهری در این مناطق و کاهش محدودیت‌های ترافیکی و نیز سوانح برخورد عابرین و وسایل نقلیه جاده‌ای با وسایل نقلیه ریلی اجرا شده است.

این پروژه از پل نواب با رمپی به طول هزار متر آغاز و وارد تونل به طول ۸ کیلومتر می‌شود که پس از عبور از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و گذرگاه‌های غرب تهران، بعد از پل کن به پایان می‌رسد.

عرض داخل این تونل ۲۴ متر و ارتفاع آن حدود ۸ متر بوده که برای احداث این تونل در مجموع ۵۸۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و حدود ۳٫۵ میلیون متر مربع خاکبرداری صورت گرفته است.

این طرح در سال ۸۶ با حضور رییس‌جمهور کلنگ‌زنی شده بود که با درخواست مردم منطقه ۱۸ تهران، این پروژه طولانی‌تر شد و پس از بررسی فنی از ۷ کیلومتر به ۱۰ کیلومتر افزایش یافت.

کمک به بازسازی بافت فرسوده شهری و ارتقاء خدمات شهری به شهروندان، کاهش موانع توسعه شهری و محدودیت‌های ترافیکی، کاهش سوانح برخورد عابرین و وسایل نقلیه جاده‌ای با وسایل نقلیه ریلی، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، ایجاد امکان توسعه راه‌آهن تهران – تبریز در آینده‌ای نزدیک و ارتقاء کیفی خطوط راه‌آهن موجود، کاهش مشکلات ناشی از همجواری تراکم مسکونی با راه‌آهن، کاهش چشم‌اندازهای نامناسب شهری در حاشیه ریل و کاهش تأثیرات غیرمستقیم تردد ریلی در منطقه و تبعات حاصل از آن از جمله مزایای اجرای این طرح است.

همچنین مشارکت در توسعه و عمران شهری و ایجاد فضاهای شهری نوین، امکان تأمین خدمات فضای سبز و پارکینگ در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، رونق و بهبود کیفیت زندگی در محله‌های پیرامون محور، ساخت گردش بازارهای متعدد فرهنگی، هنری، تفریحی، تجاری و فناوری و ارتقاء گردشگری شهری از طریق تحقق طرح محور گردشگری کن به عنوان دورنمای اجرای این پروژه در آینده عنوان شده است.

علاوه بر رئیس‌جمهور،علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم حضور دارد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.