تونی اسکات کارگردان فیلمهایی چون «تاپ گان» و «جاسوس بازی» خودکشی کرد

به گزارش سینمانگار، “تونی اسکات” کارگردان مطرح هالیوودی، روز یکشنبه با پریدن از روی یک پُل در سن ۶۸ سالگی به زنگی خود پایان داد.

گروه پزشکی قانونی لس آنجلس اعلام کرد که جسد “اسکات” در کنار پُل وینسنت توماس در سَن پدرو پیدا شده است.

پلیس الس آنجلس علام کرده است که اطلاعات تماسی را در داخل ماشین “اسکات” که کنار پُل پارک شده بود، پیدا کرده است و این اطلاعات آنها را به یادداشتی که او در دفترش گذاشته است می کشاند. پلیس گفته است که این پرونده را به عنوان یک پرونده خودکشی دردست دارد.

 تلاش برای پیدا کردن جسد “اسکات” بعد از اعلام مفقود شدن او توسط پلیس لس آنجلس و گشت بزرگراه کالیفرنیا، گارد ساحلی و آتش نشانی شهر آغاز می شود. گفته می شود که مقامات مجبور به استفاده از تجهیزات سونار به علت تیره بودن آب اطراف پل شده اند. سر انجام در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر گارد ساحلی جسد او را پیدا می کنند و مقامات پیکر او را به پزشکی قانونی انتقال می دهند.

“تونی اسکات” برادر “ریدلی اسکات” که با یکدیگر کمپانی تولید اسکات را می چرخاندند، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.

کمپانی این برادران تولید فیلم «پرامتئوس» را امسال در دست داشتند که توسط “ریدلی اسکات” کارگردانی شده بود و توانست در سطح جهان ۳۲۷ میلیون دلار بدست آورد.

معروفترین فیلمی که “تونی اسکات” کارگردانی کرده بود، فیلم «تاپ گان» به سال ۱۹۸۵ است که در آن زمان ۱۷۶ میلیون دلار فروش کرد و ستاره آن فیلم نیز کسی نبود جز “تام کروز”.

در سال ۱۹۸۷ او به همراه “دان سیمپسون” و “جری بروک هیمر” هم تیم شد تا فیلم «پلیس بورلی هیلز۲» را با بازی “ادی مورفی” کارگردانی کند و در سال ۱۹۹۰ فیلم «روزهای تندر» را با “تام کروز” جلوی دوربین برد.

“تونی اسکات” بعد از فیلمهای نام برده، پنج فیلم از جمله «جزرو مد سرخ» (۱۹۹۵)، «مردی در آتش» (۲۰۰۴)، «آشناپنداری»(۲۰۰۶)، «گروگانگیری در پلهام ۱،۲،۳»(۲۰۰۹) و «توقف ناپذیرها» (۲۰۱۰) را جلوی دوربین برد.

دیگر فیلمهای او عبارتست از «گرسنگی»(۱۹۸۲)، «انتقام»(۱۹۹۰)، «آخرین پیش آهنگ»(۱۹۹۱)، «رمانس واقعی»(۱۹۹۳)، «طرفدار»(۱۹۹۶)، «دشمن حکومت»(۱۹۹۸) و «جاسوس بازی» (۲۰۰۱).

به گزارش سینمانگار، “آنتونی دی.ال اسکات” در ۲۱ جون ۱۹۴۴ در نورث شیلدز در انگلستان بدنیا آمد و در ۱۹ آگوست ۲۰۱۲ در سن ۶۸ سالگی از دنیا رفت.

در پی اعلام خبر مرگ “اسکات” جامعه فیلم اروپا، بسیاری ازکارگردانان، نویسندگان، بازیگران و تهیه کنندگان اظهار تاسف خود را اعلام کردند


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.