تونی اولیویرا:انتظار قهرمانی نداشته باشید،مسی و رونالدو را ندارم/برای فینالیست شدن باید ۱۲ نفر باشیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – سرمربی جدید تراکتورسازان می گوید نظم و انضباط کریمی باید الگوی سایر بازیکنان باشد.

کاوه علی اسماعیلی:چهره محبوب تبریزی ها، جذاب ترین مربی لیگ سیزدهم و مربی پرانرژی پرتغالی، دیروز پاسخگوی سوالات ما بود. تونی اولیویرا حالا به اوج محبوبیت و شهرت در تبریز است اما مثل گذشته، چهره ای خاکی و محبوب دارد. او تغییر ناپذیر است:

*حال و هوای تبریز را چطور می بینید؟

همه چیز عالی است. البته هوا سرد شده اما آغوش مردم این شهر به روی من باز است و باعث می شود از هیجان آنها، گرم شوم.

*فکر نمی کنید بازگشت به تبریز، یک ریسک بزرگ بود؟

من از این مساله اصلا ناراضی نیستم. این تیم به من احتیاج داشت و وقتی این موضوع را متوجه شدم، نگذاشتم زمان زیادی بگذرد. فورا خودم را به تبریز رساندم و تیم را تحویل گرفتم. حالا در کنار هم باید کار را دنبال کنیم. همین حالا بگویم حضور دوباره در تبریز، برایم افتخار و خوشنودی به همراه دارد. وقتی این شهر را برای آخرین بار ترک کردم، خاطرات خوبی را با خودم به پرتغال بردم. هنگامی که هواپیمای ما در فرودگاه تبریز نشست، تمام آن خاطرات خوب دوباره در ذهنم تداعی شد. این احساسات برای من، همیشه پر از جذابیت است.

*شما گفته اید تبریز را خانه خودتان می دانید. آیا این موضوع واقعیت دارد؟

بله و همیشه و در همه مصاحبه هایم این را می گویم. تبریز خانه من است و این شهر را مثل شورم دوست دارم.

*رابطه تان با هواداران در بازگشت چگونه است؟

همه چیز را خودتان دیدید. آنها به فرودگاه آمدند تا از من استقبال کنند. این احساس شان بی نظیر بود و باعث شد در کشورم، شبکه های خبری در مورد این اتفاق واکنش های زیادی داشته باشند. برای من باعث افتخار است. هواداران تراکتورسازی مدام پیگیر بازگشت من بودند. در این مدت، همیشه به من لطف داشتندو در شبکه های اجتماعی و به صورت ایمیلی، رابطه خوبی با هم داشتیم. همین که مرا فراموش نکردند، برایم بسیار اهمیت دارد. رابطه مان دو طرفه است، از آنها عشق می گیرم و به آنها عشق تقدیم می کنم.

*حالا که برگشته اید، باید از شما چه انتظاری داشته باشیم؟

من برای سه ماه سرمربی تراکتورسازی هستم و در این مدت با تمام وجودم برای موفقیت تراکتورسازی تلاش خواهم کرد اما به اندازه همین سه ماه از من انتظار داشته باشید. به هر حال اوضاع و شرایط تراکتورسازی آن قدرها خوب نیست که برای قهرمانی بجنگیم. در ضمن با احترام به همه بازیکنان، معتقدم کریستانو رونالدو یا لیونل مسی در تراکتور نداریم و نباید از من انتظار معجزه داشته باشید. هوا هم که سرد است ولی من امیدوارم و به خاطر امیدواری هایم بود که راهی تبریز شدم. می خواهم بهترین تراکتور را بسازم و بازیکنان را با یکدیگر هماهنگ تر کنم. ما نیاز به تمرینات بیشتر و امتیازات شیرین داریم. هواداران هم باید به بازی ها برگردند چون شنیده ام در این مدت تعداد تماشاگران بازی های تراکتور کمتر شده است.

*بله و این اتفاق یکی از خطرناک ترین مسائل برای تراکتور بود!

من هم با شما هم عقیده ام. هواداران باید بیایند وگرنه کاری از پیش می بریم.

*می دانید که سخت ترین بازی تراکتورسازی در این فصل،  مصادف شده با اولین حضور شما روی نیمکت تراکتورسازی؟

بله ما با فولاد خوزستان بازی داریم که دیدار سختی خواهد بود. فولاد را تیم خوبی می دانم که فصل قبل نیز رقابت سختی با ما داشت ولی من همیشه پشت سر تیم و هواداران تراکتورسازی می ایستم و می خواهم مبارزه کنم تا بهترین نمایش را مقابل این تیم داشته باشیم. هواداران هم می آیند چون می دانند چقدر این بازی حساس است. آنها بازیکن دوازدهم ما هستند و من اعتقاد دارم برای رسیدن به فینال جام حذفی، یازده بازیکن کافی نیست، ما به بازیکن دوازدهم یعنی هواداران هم احتیاج داریم.

*چرا قراردادتان سه ماهه است؟ این موضوع به خاطر مسائل مالی بود؟

مسائل مالی همیشه در اولویت های دوم و سوم من قرار دارد. هرگز این را به من نگویید که به خاطر مسائل مالی، قرارداد سه ماهه بسته ام. من کاری را کردم که فکر می کنم بهترین انتخابم بود.

*با بازیکنان جدید آشنا شده اید؟

بله تا حدودی توانستیم با هم رابطه اولیه خوبی برقرار کنیم ولی نیاز داریم تا بیشتر در کنار هم باشیم و خودمان را از نظر عاطفی و فنی به یکدیگر نزدیک کنیم.

*علی کریمی چطور؟ با او رابطه گرفته اید؟
او بازیکن بزرگی است اما ما در شرایطی قرار داریم که نمی توانیم بین بازیکنان، تفاوتی قائل شویم. من برای کریمی احترام زیادی قائل هستم چون یک ملی پوش و یک بازیکن بزرگ بوده ولی او هم باید خودش را در قالب تیم ببیند. البته از انگیزه هایی که با خودش به تمرینات می آورد، باعث افزایش علاقه بازیکنان به تمرین می شود و من از این بابت، تمرین با او را دوست دارم اما نکته مهم تر، نظمی است که در کنار کار کریمی قرار دارد. انضباط او باید الگوی سایر بازیکنان باشد چون واقعا بازیکن منضبطی است.

*فکر می کنید بازی با فولاد شما را به فینال برساند؟

با تمام توان کار می کنیم تا این طور شود. امروز کار سختی داریم و باید بیش از یک تیم معمولی باشیم. من البته سه روز مانده تا این بازی حساس، به تبریز رسیدم و انتظارات تان از من و تیمم باید به همین اندازه باشد ولی قول می دهم برای رسیدن به موفقیت، تمام تلاش و کوششم را به کار ببندم.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.