توکلی در تذکری تاکید کرد: استعفای نماینده باید به تصویب مجلس برسد

۲۴م دیماه ،

tavakoli.jpg

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیین‌نامه داخلی مجلس ترتیبات خاصی را برای استعفای نماینده مشخص کرده است که این ترتیبات، تصویب استعفای نماینده توسط مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد توکلی با استناد به اصل ۶۵ قانون اساسی گفت: این اصل اداره مجلس را بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس مجاز می‌داند و آیین‌نامه داخلی در مواد ۹۵ تا ۹۷ ترتیبات خاصی را برای استعفای نماینده مشخص کرده است؛ بنابراین باید ترتیبات قانون رعایت شود، همان‌طور که مسئولان اجرایی حق دریافت سه کارت زرد از مجلس در آستانه استیضاح قرار می‌گیرند.

وی افزود: حال که اداره مجلس و تصویب مصوبات آن باید طبق قانون انجام شود ماده ۱۳ خلاف آیین‌نامه داخلی است. تخلف نماینده توسط کمیته تخلفات نمایندگان انجام می‌شود و شاید مجلس بر اساس ترتیبات خود استعفای نماینده متخلف را صلاح نداند.

علی لاریجانی ضمن وارد دانستن تذکر گفت: ماده ۱۳ طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیات‌های مدیره و مدیریت عامل خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است و باید طبق آیین‌نامه برای استعفای نماینده رای‌گیری شده و مجلس با استعفای نماینده موافقت کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.