تویسرکانی خبر داد: افزایش ۶ درصدی طلاق‌ و کاهش ۵ درصدی ازدواج در کشور

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

30640620-1837994.jpg

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره iبه وضعیت صدور اسناد مالکیت در شش ماهه سال جاری در کشور گفت: در شش ماهه ابتدایی سال ۹۱، ۹۸۶ هزار و ۸۷۵ فقره سند مالکیت با رشد ۲۷ درصدی iبه نسبت مدت مشابه سال پیش صادر شده که ۹۹ درصد این اسناد مالکیت در سیستم کاداستر و iبه صورت ماشینی و تک برگ صادر شده است.

به گزارش تفسیری ایسنا،‌ احمد تویسرکانی معاون رییس قوه قضاییه در این باره اظهارکرد: در این مدت همچنین ۴۱۵ هزار و ۶۲۰ ازدواج و ۷۰ هزار و ۸۴۱ فقره طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق سراسر کشور ثبت شده که iبه نسبت ۶ ماهه اول سال پیش iبه ترتیب ازدواج های ثبت شده با ۵ درصد کاهش و طلاق با ۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی با اشاره iبه ثبت ۹ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۱۲ فقره انواع معاملات در دفاتر اسناد رسمی با رشد ۹ درصدی iبه نسبت شش ماهه اول سال ۹۰، خاطر نشان کرد: در جهتی اجرای کاداستر جامع، تا پایان شهریورماه سال جاری تهیه نقشه ۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۸۶۷ هکتار از مناطق شهری، روستایی و زراعی انجام شده که از این مقدار نقشه، ۴۵۳ هزار و ۵۳۸ هکتار معادل ۲۲درصد آن در شش ماهه اول سال جاری تهیه شده و در این مدت کاداستر منابع طبیعی با رشد ۸ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۷۹ هکتاری، در مجموع iبه ۳۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۷۷ هکتار رسیده است.

تویسرکانی افزود: در شش ماهه اول سال ۹۱ تعداد ۳۰ هزار و ۵۴۶ شرکت تجاری و تعاونی با کاهش ۳۳ درصدی و تعداد ۳ هزار و ۹۶۸ موسسه غیرتجاری با رشد ۲۰ درصدی نسبت iبه مدت مشابه سال پیش در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری این سازمان iبه ثبت رسیده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطر نشان کرد: متعاقب استقرار سامانه استعلام و پاسخ iبه استعلامات و ارسال و ثبت خلاصه معاملات iبه صورت الکترونیک در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی تا کنون از تعداد دو میلیون و ۲۶ هزار و ۵۴۴ استعلام، تعداد یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۳۰۵ پاسخ iبه استعلام صادر و تعداد ۳۵۵ هزار و ۱۷۵ خلاصه معامله iبه صورت الکترونیکی ثبت گردیده که این رکود iبه سرعت در حال افزایش است.

وی افزود: با توجه iبه استقرار و راه اندازی سامانه پذیرش الکترونیکی ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود و سامانه استعلام و پاسخ iبه استعلامات از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی iبه صورت الکترونیکی، تعداد دو هزار و ۸۷۴ مورد پذیرش ثبت شرکت و بیش از دویست هزار پاسخ در مورد شناسه ملی اشخاص حقوقی تا کنون از طریق سیستم انجام شده و این رکورد نیز iبه سرعت در حال افزایش است.

تویسرکانی با اشاره راه اندازی سامانه پذیرش اینترنتی اظهارنامه ثبت اختراعات از ابتدای خرداد ماه امسال و پذیرش اظهارنامه ثبت طرحهای صنعتی در این تاریخ گفت: تعداد ۴ هزار و ۶۲۷ اظهارنامه ثبت اختراع و دو هزار و ۳۱ اظهارنامه طرح صنعتی تا کنون از طریق شبکه پذیرش شده است.

معاون رییس قوه قضائیه همچنین در خصوص استقرار سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی در ۳۰ مرکز استان افزود: در این سامانه نیز تا کنون تعداد ۲۳ هزار و ۳۳۸ پرونده اجرایی iبه صورت الکترونیکی تشکیل و تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۳ اجرائیه و ۳۲ هزار و ۲۶۰ ابلاغیه الکترونیکی صادر گردیده است.

وی یادآور شد: از طریق سامانه ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی تا کنون تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۶ نفر از بدهکاران مالی ممنوع الخروج و از سه هزار و۸۵۴ نفر نیز رفع ممنوعیت گردیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.