«توین زی» پیش قراول رنو تویینگوی تازه

۱۹فروردین۱۳،

«توین زی» پیش قراول رنو تویینگوی تازه

Bookmark and Share

رنو یک نمایشگاه مبلمان در میلان را برای رونمایی از تازه‌ترین کانسپت خود انتخاب کرد. این کانسپت که نامش تویین-زی است الگویی برای نسل بعدی مدل تویینگو خواهد بود. 

تویین-زی همراه با کانسپت دیگری به نام توین‌فان با کمک راس لاوگرو (Ross Lovegrove) طراح انگلیسی ساخته شده است. چراغ‌های گرد و کوچک در جلو و برآمدی روی چرخ‌های عقب و جلو همراه با گرد بودن کلی شکل خودرو به نظر شکل‌دهنده ظاهر نسل بعدی رنو تویینگو است که حالا با رقبای سرسختی همچون فولکس واگن آپ روبرو است. 

با اینکه توین‌فان یک خودروی سه در است، اما رنو اعلام کرده نسل بعدی تویینگو تنها در فرم پنج در به بازار عرضه می‌شود. بعید است شکل درهای خودروی تولیدی و شیوه بازشدن آن‌ها شبیه این کانسپت باشد اما مدیران رنو می‌گویند تکنولوژی این ماشین شگفت انگیز و تازه است. 

«توین زی» پیش قراول رنو تویینگوی تازه

تویین‌زی دیفرانسیل عقب است و موتورش هم در عقب خودرو قرار دارد. شاید اشاره‌ای به اینکه نسل بعدی تویینگو هم موتورعقب و دیفرانسیل عقب باشد. بدنه خودرو از فیبرکربن ساخته شده است. 

موتور توین‌-زی الکتریکی است ۶۷ اسب بخار قدرت دارد. باتری‌های خودرو در کف ماشین قرار داده شده تا فضای داخلی بیشتر شود و با پایین‌تر آمدن مرکز ثقل، هندلینگ آن بهتر شود. به احتمال بسیار نسل بعدی تویینگو نیز در کنار موتورهای داخل سوز، یک موتور الکتریکی هم خواهد داشت. تویین‌زی با موتور الکتریکی خود در حالت شارژ کامل می‌تواند ۱۶۱ کیلومتر حرکت کند و به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت برسد. 

داخل خودرو کاملاً با دیدگاهی هنری طراحی شده است و شباهتی به مدلی که تولید خواهد شد ندارد. طراحان می‌گویند هدفشان حداکثر کردن فضای داخل خودرو بوده و اشاره‌ای به این نکته که تویینگوی جدی بسیار جادارتر از رقبایش خواهد بود. رنو می‌گوید طول نسل بعدی تویینگو ۷۱ میلی‌متر از فیات ۵۰۰ بیشتر است. طول توین‌زی ۳۶۲۷ میلی‌متر، عرضش ۱۷۰۵ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۵۰۶ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور خودرو هم ۲۴۹۵ میلی‌متر است. 

برچسب ها : رنو | تویینگو | توین زی | توین فان | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۰۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.