تیموریان: برای یک امتیاز برویم، خطرناک است

۲۷خردادماه،

آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران به اولسان دربارهٔ دیدار فردای ایران برابر کره‌جنوبی، پیروزی پرگل برابر لبنان و اظهارات سرمربی کره‌جنوبی صحبت کرد.

× اگر موافقی از بازی با لبنان آغاز کنیم.

فکر می‌کنم بازی خیلی خوبی انجام دادیم. قبل از بازی تمام فکرمان بر روی پیروزی پرگل متمرکز بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و توانستیم با چهار گل لبنان را ببریم. پیش از بازی کادر فنی به خوبی حریف را آنالیز کرده بود و می‌دانستیم از این دیدار چه می‌خواهیم. البته فکر می‌کنم اگر گل اول را زودتر می‌زدیم، کارمان راحت‌تر می‌شود و می‌توانستیم با گل‌های بیشتری به پیروزی برسیم.

× انگار ابتدای بازی خیلی روی شما فشار بود؟

درست می‌گویید. استرس زیادی داشتیم که گل اول را بزنیم و همین فشار سبب شد تا دقیقه ۳۰ به گل نرسیم. اگر گل اول را زودتر وارد دروازه لبنان کرده بودیم، فکر می‌کنم شش تا گل قطعی بود. با این حال مشکلی نیست و ما به هدف‌مان رسیدیم.

× البته کار اصلی هنوز تمام نشده.همه ایرانی‌ها چشم انتظار بازی فردا می باشند.

بله، همه‌مان این را می‌دانیم. دو پله را گذرانده‌ایم و پله اصلی و آخر مانده. باید با تمرکز برابر کره بازی کنیم. همیشه بازی‌های ایران و کره دیدارهای برابری بوده. الان سه تیم شانس صعود مستقیم به جام جهانی را دارند و در این بین تنها دو تیمی که با هوش‌تر عمل کنند به جام جهانی می‌روند.

× نگرانی که وجود دارد این است که برای مساوی به زمین برویم و در یک لحظه همه چیز را از دست بدهیم.

حتما این یک نگرانی بزرگ برای همه ماست. می‌دانیم که این کره شکست‌ناپذیر نیست. ما در سئول سابقه شکست این تیم را داشته‌ایم. شما هم مطمئن باشید ما برای برد به زمین می‌رویم. اگر برای تساوی به زمین برویم، خطرناک است. این را می‌دانیم. فقط از مردم و رسانه‌ها که تا اینجا برای‌مان سنگ تمام گذاشته‌اند، می‌خواهم باز هم ما را حمایت و دعا کنند. لیاقت این مردم داشتن بهترین‌هاست. ما هم می‌خواهیم حداقل کار را برای آنها انجام بدهیم.

× خیلی‌ها معتقدند سرمربی کره‌جنوبی به خاطر ترسش از ایران آن حرفهای عجیب را زد.

حتما همینطور است. شما اگر دقت کرده باشید ما به غیر از بازی‌مان در جام ملت‌های آسیا که در وقت‌های اضافی شکست خوردیم، در جریان بازی به این تیم نباخته‌ایم. ما به جای اینکه در رسانه‌ها حرف‌مان را بزنیم، در زمین بازی جواب سرمربی کره را خواهیم داد.

× حتما برای تو هم جالب خواهد بود که بتوانی دومین جام جهانی را هم تجربه کنی.

اول اینکه من به جای اینکه به موفقیت فردی فکر کنم به فکر خوشحالی مردم و موفقیت فوتبالم. این ذهنیت همه‌ی بازیکنان تیم ملی است. ضمن اینکه من امیدوارم این اتفاق بیفتد و ما فردا شب مردم را خوشحال کنیم. البته خیلی قبل‌تر می‌شد این اتفاق بیفتد. با این حال امتیازهایی که از دست دادیم کار را سخت کرد. البته کره و ازبکستان هم شرایط‌شان مثل ما شده است. آنها هم امتیاز از دست داده‌اند و الان برای بازی آخر وضعیت پیچیده است. با این حال من شانس تیم ملی را برای صعود به جام جهانی ۸۰ درصد می‌دانم. قبل بازی با قطر اگر نظر من را دربارهٔ شانس‌مان می‌پرسیدید، می‌گفتم ۲۰ درصد شانس داریم اما نتایجی که در بازی با قطر و لبنان رقم خورد سبب شد که شانس‌مان برای صعود خیلی بالا برود.

× اگر حرفی با مردم و رسانه‌ها داری، آماده‌ی شنیدنش هستیم.

حرفی نمانده غیر از تشکر از مردم. من به عنوان کوچکترین عضو تیم ملی باید از مردم و رسانه‌ها تشکر کنم. حضور ۹۲ هزار نفر در بازی با لبنان برای همه ما انگیزه بزرگی بود. رسانه‌ها هم که سنگ تمام گذاشته‌اند. فقط از همه می‌خواهم که صبور باشند و تا دقیقه آخر منتظر پیروزی تیم ملی باشند و برای‌مان دعا کنند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.