تیم منتخب این هفته لالیگا

۲۶م دیماه ،

یک هفته دیگر از رقابت‌های لالیگا گذشت و رئال مادرید باز هم با تساوی بدون گل مقابل اوساسونا در پامپلونا امتیاز از دست داد.

این در حالی است که اتلتیکو مادرید و بارسلونا دو تیمی که در جدول بالاتر از رئال قرار دارند با پیروزی مقابل رقیبان اختلاف خود را با غول‌های مادرید افزایش دادند. اتلتیکو با نتیجه ۲ بر صفر ساراگوسا را شکست داد و بارسا نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد مالاگا گذشت.

علاوه بر این رئال بتیس، رایووایکانو و اسپانیول نیز پیروزی مهمی در هفته نوزدهم به دست آوردند.

*تیم منتخب هفته نوزدهم لالیگا به شرح زیر است:

دروازه‌بان:

آدریان (رئال بتیس)

با وجود اینکه رئال بتیس در بازی یکشنبه شب مقابل لوانته توپ و میدان را در اختیار داشت، این دروازه‌بان جایگاه اول را در تیم منتخب هفته لالیگا به خود اختصاص می‌دهد.

آدریان شوت‌های روبن مارتینز را از دروازه دور کرد. دروازه‌بان بتیس در جریان پیروزی ۲ بر صفر و صعود تیمش به رده چهارم جدول بهترین مهارها را در رقابت‌های این هفته به نمایش گذاشت.

مدافعان:

ژاوی لوپز (اسپانیول)

از زمانی که خاویر آگیره در پایان نوامبر به عنوان سرمربی اسپانیول انتخاب شد، تیمش ۹ امتیاز از ۶ بازی کسب کرده است که به اندازه امتیازاتی است که تیم تحت هدایت پوچتینو در ۱۳ بازی به دست آورد.

پیروزی این هفته اسپانیول مقابل سلتاویگو و عملکرد مدافع راست این تیم، ژاوی لوپز در این دیدار قابل توجه بود.

وی اولین نفری بود که به سمت دروازه حریف شوت کرد (در اولین دقیقه بازی) و با انجام ۵ تکل خط حمله سلتا را به هم ریخت.

عادل رامی (والنسیا)

والنسیا برای اولین بار در ۵ بازی دروازه‌اش را در جریان پیروزی ۲ بر صفر مقابل سویا بسته نگاه داشت. عادل رامی نقشی کلیدی در این پیروزی داشت. بازیکن فرانسوی برنده تمام نبردهای دونفره با بازیکنان حریف و ۹۳ درصد از پاس‌هایش سالم بود. وی همچنین یک گل به سود تیمش در این مسابقه به ثمر رساند.

روبن گونزالز (اوساسونا)

در روز کم‌فروغ رئال مادرید بدون حضور کریستیانو رونالدو، اوساسونا توانست به موفقیت چشمگیری دست یابد و دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

بخش عمده موفقیت تیم قعر جدولی مرهون عملکرد خط دفاعی بازیکنان این تیم و به خصوص درخشش روبن است.

مدافع میانی اوساسونا حملات گونزالو هیگواین و کریم بنزما را به خوبی خنثی کرد.

هافبک‌ها:

پاتریک ابرت (رئال وایادولید)

رئال وایادولید با پیروزی ۳ بر یک مقابل مایورکا همچنان به کسب نتایج درخشان ادامه می‌دهد. پاتریک ابرت آلمانی پس از بازگشت از مصدومیت عملکرد بی‌نقصی ارائه داد تا به هواداران خانگی یادآوری کند که چه بازیکنی را از دست داده‌ بودند.

وی ۲ گل از ۳ گل تیمش را به ثمر رساند و پاس سومین گل را برای اسکار گونزالز ارسال کرد تا وایادولید نیم‌فصل اول را با حضور در میان ۱۰ تیم برتر به پایان برساند.

سرخیو بوسکتس (بارسلونا)

سرخیو بوسکتس در جریان پیروزی ۳ بر یک بارسلونا مقابل مالاگا و یک گام دیگر نزدیک شدن به قهرمانی در لالیگا برای درخشیدن، کمی بهتر از همیشه کار کرد. این یکی از سخت‌ترین مسابقات بارسلونا در نیم‌فصل اول بود که با پیروزی پشت سر گذاشت.

۹۵ درصد از ۸۵ پاس بوسکتس صحیح بود، ۶ تکل و ۳ توپ‌ربایی نیز در عملکرد هافبک آبی‌اناری‌ها به ثبت رسید.

گابی (اتلتیکو مادرید)

اتلتیکو مادرید با نتیجه ۲ بر صفر رئال ساراگوسا را شکست داد تا همچنین نزدیکترین رقیب بارسلونا در جدول لالیگا باشد.

تیاگو مندس و پنالتی فالکائو پیروزی را در همان نیمه اول برای مادریدی‌ها به ارمغان آورد؛ اما این کاپیتان گابی بود که ۹۰ دقیقه کامل فوق‌العاده بازی کرد.

وی سازنده اولین گل بازی توسط تیاگو بود و به دلیل عملکرد فوق‌العاده وی بود که اتلتیکو همچنان به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بارسا در جدول باقی ماند.

لاس بانگورا (رایووایکانو)

فصل فوق‌العاده رایووایکانو تحت هدایت پاکو جمز با پیروزی دور از انتظار ۲ بر یک مقابل اتلتیک بیلبائو در سن مامس ادامه یافت.

ستاره این دیدار لاس بانگورا بود که گل اول مسابقه را به ثمر رساند. وی این فصل در سایه لئو باپتیستا بود، اما سال ۲۰۲۴ نشان‌دهنده علائمی از بازگشت این بازیکن است.

مهاجمان:

لیونل مسی (بارسلونا)

یکی دیگر از عملکردهای درخشان لیونل مسی بار دیگر یکی از روزهای لالیگا را روشن کرد. پاس به عقب ایگناسیو کاماچو فرصت را برای ستاره آرژانتینی مهیا کرد تا گل اول بارسا به ثمر برسد. در نیمه دوم پاس تماشایی وی به فابرگاس گل دوم کاتالان‌ها را به ثمر رساند و سومین پاس وی به گل تیاگو آلکانترا منجر شد.

روبرتو سولدادو (والنسیا)

روبرتو سولدادو در جریان شکست سویا مقابل والنسیا تعداد گل‌های خود را در این بازی دو رقمی کرد تا در جدول گلزنان در مکان هفتم قرار بگیرد. وی در دقیقه ۵۰ روی پاس رامی گل اول را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۸ گل دوم وی ۳ امتیاز را برای والنسیا تضمین کرد.

جول کمپبل (رئال بتیس)

جول کمپبل بازیکن قرضی آرسنال دومین گل این فصل خود را برتری ۲ بر صفر بتیس مقابل لوانته به دست آورد.

ملی‌پوش کاستاریکایی علاوه بر گلی که به ثمر رساند و عملکرد فوق‌العاده‌ای که در خط حمله داشت، به دلیل تلاش و بازی بدون توپش در این مسابقه بسیار تأثیرگذار بود.

نگاهی به آمار وی در این مسابقه نشان می‌دهد که در این بازی ۴ شوت و یک پاس گل، ۲ تکل و ۲ توپ ربایی به ثبت رسانده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.