تیمور غیاثی: فدراسیون در قبال مسابقه‌های ماراتن دبی مسئولیتی ندارد

۱۰م دیماه ،

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: مسابقه‌های جایزه بزرگ دو ماراتن که در دبی برگزار می‌شود، رسمیتی برای فدراسیون ندارد.

«تیمور غیاثی» در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مسابقه‌های جایزه بزرگ دو ماراتن یک ماه دیگر در دبی برگزار می‌شود. این مسابقه به صورت اوپن است و تمام ورزشکاران از نقاط مختلف جهان می‌توانند در آن شرکت کنند اما فدراسیون دوومیدانی در قبال آن مسئولیتی ندارد و تنها مسابقه‌های قهرمانی آسیا که اسفندماه سال جاری در ژاپن برگزار می‌شود را در نظر دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس دو روز قبل مسابقه‌های دوی ماراتن در منطقه آزاد چابهار برگزار شد که احسان زینی‌وند از چابهار، ابراهیم آقاجانی از همدان و محمد جعفر مرادی از تهران سکوهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و این نفرات به مسابقه‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

غیاثی دربارهٔ مسابقه‌های غرب آسیا نیز بیان کرد: مسابقه‌های غرب آسیا از نظر سیاسی برای ما بسیار حائز اهمیت بود تا به عرب‌ها ثابت کنیم در دوومیدانی نیز سرآمد آن‌ها هستیم که خوشبختانه نتایج و رکوردهای خوبی به دست آوردیم. همچنین این مسابقه‌ها از نظر تبلیغاتی و ارزیابی قهرمانان نیز بسیار مفید بود و با توجه به اینکه سال آینده مسابقه‌های همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا را در پیش داریم توانستیم تیم جوانی را به خصوص در بخش بانوان شناسایی کنیم و به نقطه عطف مورد نظر برسیم. البته هزینه‌های حضور در این رقابتها توسط اسپانسر و با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پرداخت شد و مسابقه‌های غرب آسیا هزینه آنچنانی برای فدراسیون در بر نداشت.

غیاثی با بیان این که نزدیک بودن زمان برگزاری مسابقه‌های همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا مشکلی برای ورزشکاران به وجود نمی‌آورد، تصریح کرد: هیچ برنامه‌ریزی را ما بدون نظر کمیته فنی و کارشناسان انجام نمی‌دهیم و سعی می‌کنیم این برنامه نیز طوری تنظیم شود که ورزشکاران بتوانند به بالاترین سطح خود برسند و با حضور در مسابقه‌ها نتایج خوبی را نیز به دست آورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.