تیم ملی فوتبال آلمان با ۴ گل از سد یونان گذشت

تیم ملی فوتبال آلمان جمعه شب در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا با چهار گل از سد یونان گذشت.

مصاف این دو تیم از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران در ورزشگاه ‘دانسیگ’ لهستان به قضاوت ‘دامیر اسکومینا’ از اسلوونی آغاز شد تا پس از تیم ملی پرتقال که پنجشنبه شب با تک گل ‘کریستیانو رونالدو’ از سد جمهوری چک گذشت، دومین تیم پیروز مرحله یک چهارم نهایی معرفی شود.

‘یواخیم لو’ سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، چهار تغییر نسبت به بازی قبل در تیم خود انجام داد. وی ‘جروم بواتنگ’ ‌مدافع عضو بایرن را که در جدال با دانمارک دو اخطاره بود، به خط دفاع بازگرداند.

همچنین به جای ‘توماس مولر’ و ‘لوکاس پودولوسکی’ از ‘مارکو رویس’ و ‘آندره شورله’ استفاده کرد.

در خط حمله نیز بر خلاف سه بازی قبلی از وجود ‘میروسلاو کلوزه’ بهره گرفت.

تیم ملی آلمان که در نیمه نخست تیم برتر میدان بود تا دقیقه ۳۹ بازی هر چه زد به در بسته خورد و تنها در این دقیقه بود که با تک گل ‘فیلیپ لام’ کاپیتان خود پیش افتاد. قبل از این نیز تیم آلمانی در دقیقه چهارم بازی توسط ‘شورله’ توپ را وارد دروازه یونان کرد که داور به درستی آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

نیمه نخست این دیدار با همین تک گل به سود آلمان به پایان رسید.

در نیمه دوم این بازی ابتدا تیم ملی فوتبال یونان در یک ضد حمله غافلگیر کننده در دقیقه ۵۵ بازی توسط ‘ساماراس’ به گل تساوی رسید.

اما این پایان کار نبود و شش دقیقه بعد ‘سامی خدیرا’ بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان، بار دیگر و در ادامه حملات توفانی آلمان ها برتری آلمان را دیکته کرد.

حملات دامنه دار آلمان همچنان ادامه یافت. این تیم در دقایق ۶۸ و ۷۳ نیز توسط

‘میروسلاو کلوزه’ و ‘مارکو رویس’ مزد برتری مطلق خود را دریافت کرد و نتیجه را به چهار بر یک رساند تا امیدهای یونان بر باد رود.

اما این پایان کار نبود و تیم فوتبال یونان در دقیقه ۸۹ بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که ‘سالپیگانس’ آن را تبدیل به گل کرد تا فاصله دو تیم به عدد دو برسد. این بازی با همین نتیجه پایان یافت.

بر اساس فهرست اعلام شده در ترکیب تیم ملی فوتبال آلمان، نویر، هوملس، باداشتوبر، لام، بواتنگ، خدیرا، شواین اشتایگر، اوزیل، شورله، رویس، کلوزه قرار داشتند.

همچنین در تیم ملی فوتبال یونان، سیفاکیس، مانیاتیس، ‌زوالس، تورسیدیس، پاپالو دوپولوس، ماکوس، نییس، کاتسورانیس، ساماراس و سالپیگانس ترکیب اصلی را تشکیل دادند.

جدال جمعه شب تیم‌های ملی فوتبال آلمان و یونان حاشیه های زیادی در پی داشت. ‘آنگلا مرکل’ صدراعظم آلمان برای تماشای این بازی از نزدیک به محل انجام این بازی به شهر

‘دانسیگ’ لهستان سفر کرد.

حضور مقام ارشد سیاسی آلمان، در این بازی باعث پیش کشیدن مباحث سیاسی موجود در سطح اروپا و میان این کشور با یونان بحران زده از حیث اقتصادی شده است.

ستارگان تیم ملی فوتبال یونان در مصاحبه‌های قبل از بازی گفته بودند: به زمین مسابقه خواهند رفت تا با کسب برد احتمالی، از سیاست‌های اقتصادی مرکل در قبال کشورخود انتقام بگیرند. هدفی که در کسب آن ناکام ماندند.

عنوان روزنامه های روز جمعه آلمان نیز بیشتر به این موضوع اختصاص داشت و حتی روزنامه ‘بیلد’ نوشت: ‘آلمان تاکنون از نظر اقتصادی به یونانی‌ها کمک های زیادی کرده است، اما امروز و از طریق این بازی، محال است کمکی صورت گیرد.’

‘سانتوس’ مربی یونان در این بازی به جای ‘کارگونیس’ محروم و دو اخطاره از وجود

‘ماکوس’ استفاده کرد تا ضریب دفاعی خط میانی تیمش را مقابل حمله ورهای حریف افزایش دهد. هدفی که کارساز نبود و از شکست این تیم جلوگیری نکرد.

در ادامه این بازی ها دیدار دو تیم فوتبال اسپانیا و فرانسه در مرحله یک ‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا، شنبه شب در اوکراین برگزار خواهد شد و انگلیس و ایتالیا نیز یکشنبه شب آخرین بازی این مرحله را برگزار خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا ساعت ۲۳:۱۵ شنبه شب در ورزشگاه ‘دونباس آره‌نا’ شهر

‘دونتسک’ اوکراین با قضاوت ‘نیکولا ریزولی’ ایتالیایی به مصاف فرانسه خواهد رفت.

ماتادورها با دو پیروزی مقابل کرواسی و ایرلند و یک تساوی مقابل ایتالیا با هفت امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع هشت تیم پایانی راه یافتند.

در حالی که فرانسه با تنها چهار امتیاز از سه بازی به عنوان تیم دوم گروه چهارم حریف اسپانیا شد. این تیم در اولین بازی خود به تساوی یک بر یک مقابل انگلیس دست یافت و در دومین بازی موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر اوکراین را شکست دهد، اما در آخرین بازی مغلوب سوئد شد.

اسپانیا در حالی پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت که پس از شکست در اولین بازی مسابقات جام‌ جهانی ۲۰۱۰ مقابل سوئیس تاکنون شکست نخورده است و رکورد ۱۷ بازی بدون شکست را در کارنامه دارد.

این دو تیم تاکنون ۳۰ بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که سهم قرمزپوشان اسپانیایی ۱۳ برد، شش تساوی و ۱۱ شکست بوده است.

حضور ‘سمیر نصری’ و ‘فرانک ریبری’ دو بازیکن موثر فرانسه در این بازی به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ در حالی که اسپانیایی‌ها با ترکیب کامل و بدون مصدوم و محروم به نبرد مردان فوتبال فرانسه معروف به ‘خروس’ ها خواهند رفت.

شاگردان ‘دل بوسکه’ سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در هر سه بازی مرحله گروهی جایزه بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دادند. ‘اینیستا’ در بازی مقابل ایتالیا و کرواسی و ‘فرناندو تورس’ در بازی مقابل ایرلند به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شدند.

اسپانیا قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد و در صورت قهرمانی در این مسابقات به عنوان تنها تیمی که توانسته سه قهرمانی پیاپی کسب کند، شناخته خواهد شد.

همچنین بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان، اسپانیا را یکی از فینالیست‌های این رقابت‌های می‌دانند و به نظر می‌رسد شاگردان ‘بلان’ کار سختی در بازی شنبه‌شب پیش‌رو داشته باشند.

**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۷۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.