تیم کاتای بانوان به مدال طلا دست یافت/ فداکار طلا گرفت، داود آبادی نقره

به گزارش خبرنگار مهر، بانوان ایران که اولین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه می کنند در بخش  کاتای تیمی  با پیروزی مقابل حریفان خود به مدال طلا دست یافت.

این تیم با ترکیب مهسا افسانه، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور در حالی به میدان رفت که دور نخست استراحت داشت و در نخستین مبارزه مقابل نماینده اندونزی با ۵ پرچم پیروز شد. در پیکار دوم هم نمایندگان کاتای کشورمان با ۵ پرچم کاتاروهای مالزی را شکست دادند تا نخستین طلای تیم اعزامی کاراته به لیگ جهانی به نام آنها ثبت شود.

همچنین کاتای مردان ایران با ترکیب محمد خانلو، احد شاهین و آرمین روشنی در مبارزه نخست مقابل اندونزی با ۵ پرچم پیروز شد. این تیم در مبارزه دوم مقابل مالزی هم به نتیجه مشابه ۵ بر صفر دست یافت تا در فینال به مصاف تیم دیگری از اندونزی رفت با قبول شکست به نشان نقره دست یافت.

در رقابتهای وزن ۸۴- کیلوگرم علی فداکار جوان  ۲۱ ساله کشورمان پس از عبور از سد حریفانی از سوئیس، فرانسه، کویت و امیر امیری دیگر نماینده  ایران به دیدار نهایی راه یافت و موفق شد با عبور از سد “آراگا” از ژاپن با شایستگی مدال طلای این وزن را به گردن آویزد. مدال های برنز این وزن نیز به منصور حسن بیگی و امیر امیری دو کاراته کای ایران رسید.

مهدی سلطانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن  که در بازی نخست مقابل گرایلون فرانسوی قهرمان امیدهای جهان به برتری رسیده بود در بازی دوم مقابل نماینده ژاپن به دلیل آسیب دیدگی نتیجه را واگذار کرد تا در گروه بازنده ها هم به میدان نرود.

در وزن ۷۵- کیلوگرم هادی داود آبادی  ابتدا در مقابل “هیروتو شینوها”را از ژاپن به تساوی ۴ بر ۴ رسید تا با رای داوران برنده مبارزه باشد. در وی مبارزه دوم  ” تاگاراجان کوناکاسارانن” از مالزی را ۶ بر یک شکست داد تا در مسابقه بعدی از سد “الکسین کاراسکو” استرالیایی با نتیجه ۶ بر یک بگذرد و راهی فینال شود. داود آبادی در فینال به “کو ماتسوشیها” از ژاپن نتیجه را واگذار کرد و نقره دیگری برای کشورمان به دست آورد.

در همین وزن ابراهیم حسن بیگی در مبارزه نخست “تیام مامادو” از سنگال را ۵ بر صفر برد، در مبارزه دوم به  “الکسیس کاراسکو” استرالیایی ۴ بر یک باخت و از دور رقابتها کنار رفت. در آن سوی جدول این وزن  سعید فرخی پس از قرعه استراحت، “مادولو کریستو” از اندونزی را ۳ بر ۲ مغلوب کرد، در مبارزه دوم مقابل “احمد البطال” از کویت  ۲ بر یک  صاحب پیروزی شد  و در پیکار سوم مقابل “کو ماتسوشیها” از ژاپن ۵ بر ۲ بازنده تاتامی را ترک کرد  تا در گروه بازنده ۳ بر۲ مقابل ناصر نجفی دیگر نماینده ایران پیروز شده و به نشان برنز دست پیدا کند.

در کاتای انفرادی که ۳۲ نفر به رقابت پرداختند فرید حقیقی ابتدا مقابل “یوسف الهرابی” از کویت ۳ بر ۲ پیروز شد، سپس بر “شنگ لو” چون از مالزی ۴ بر یک غلبه کرد. حقیقی در بازی سوم “تاکویا امورو” ژاپنی را ۳ بر ۲ شکست داد تا در نیمه نهایی مقابل “آنتونیو دیاز” از ونزوئلا دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۰، نقره جهان در سال ۲۰۰۸ و برنز جهان در سالهای ۲۰۰۲،۲۰۰۴و ۲۰۰۱ قرار گیرد.

در این پیکار حقیقی با ۵ پرچم به حریف سرشناس خود باخت تا در گروه بازنده ها هم در مصاف با ریوکیونو از ژاپن نتیجه را واگذار کند و به مقام پنجم دست یابد. داود شاهچراغی دیگر نماینده کشورمان در این بخش همان گام  نخست در مصاف با “وای لئونگ” از مالزی، قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۱ نتیجه را واگذار کرد.

بنابراین در پایان روز نخست تیم کشورمان با دو مدال طلای کاتای تیمی بانوان وعلی فدارکار، دو نقره کاتای تیمی مردان و هادی داود آبادی و چهار برنز مهسا افسانه، امیر امیری، سعید فرخی و منصور حسن بیگی به کار خود پایان داد. نتایج رقابتهای کومیته انفرادی بانوان تا کنون اعلام نشده است.

این دوره از مسابقات در اندونزی و با حضور نمایندگان ۲۷ کشور جهان جریان دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.