ثبت بالاترین میزان قتل در آمریکا

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، این کشور به تازگی بالاترین میزان شتابگیری آمار قتل را در تاریخ مدرن ثبت کرده است.

ثبت بالاترین میزان قتل در آمریکا

به گزارش ممتاز نیوز، داده‌های اولیه مرکز ملی آمار سلامت که اوایل روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد سرعت شتابگیری میزان قتل در ایالات متحده بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده‌ است. این بالاترین افزایش ثبت شده در تاریخ مدرن است و از طریق داده‌های بهداشت عمومی، افزایش میزان قتلی را تایید می‌کند که تا کنون تنها از طریق آمار جنایی قابل شناسایی بود.

به گزارش مرکز ملی آمار سلامت، بالاترین شتابگیری نرخ رشد قتل تاکنون، در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ اتفاق افتاده بود که علت آن‌را حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر می‌دانند.

رابرت اندرسون، رئیس شاخه آمار مرگ و میر این مرکز درباره آمار جدید می‌گوید: این بالاترین نرخ رشد در ۱۰۰ سال گذشته است.

به گفته اندرسون «تنها مورد بالاتر نرخ رشد ثبت شده در سال‌ها ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۵ اتفاق افتاد و علت آن هم، حداقل تا حدودی، به احتمال زیاد “آمارگیری دقیق‌تر” بوده است.» وی در این باره تصریح کرد: «ما در آن سال‌ها در حال اضافه کردن ایالاتی به “محدوده ثبت مرگ و میر” بودیم، و نتیجتا با مرور زمان، آمار مرگ و میر ایالت‌های بیشتری را نسبت به قبل ثبت می‌کردیم، و این منجر به جهش در نرخ رشد مرگ و میر بود.» وی افزود:«ثبت آمار مرگ و میر در همه‌ ایالت‌ها، تا سال ۱۹۳۳ به طول انجامید.»

به گزارش مرکز ملی آمار سلامت آمریکا، تعداد قتل در هر ۱۰۰ هزارنفر، از ۶ نفر در سال ۲۰۱۹، به ۷.۸ نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

اندرسون در این باره گفت: مشخصا این نگران‌کننده است، اما ما در موقعیتی که در در اوایل دهه هشتاد داشتیم قرار نداریم، با این‌ حال، ناگفته پیداست که در مسیر اشتباهی هستیم.

علیرغم اینکه در آمار اولیه مرکز ملی آمار سلامت، مجموع قتل‌های ثبت شده در ۲۰۲۰ به چشم نمی‌خورد، طبق گزارش جرم و جنایت پلیس  اف بی آی، در سال ۲۰۲۰، حدود ۲۱۵۷۰ قتل به ثبت رسید، که در مقایسه با ۱۶۴۲۵ قتل ثبت شده در ۲۰۱۹، با رشد زیادی همراه بوده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.