ثبت تاریخی‌ ترین رکورد پرش روزانه شاخص بورس با ۷۵۷ واحد

۳ م دیماه ،

چکیده: با افزایش ۷۵۷ واحدی شاخص بورس در دو ساعت اول معاملات که معادل ۲ درصد است، رکورد بیشترین جهش روزانه تاریخ این متغیر هم شکسته شد.

رونق بازار سهام کشور روز به روز و هفته و هفته بیشتر می گردد و شاخص بورس به مدد افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ با رکوردهای تاریخی تازه ایی مواجه می گردد.

براساس این گزارش، در حالی شاخص بورس روز قبل برای اولین بار از مرز ۳۶ هزار واحدی عبور کرد و رکورد تازهی را به جا گذاشت که امروز هم این متغیر به روند صعودی و شتابان خود ادامه داد و با رسیدن به بالاترین رقم ممکن، موفق به ثبت رکورد دیگری شد.

این متغیر مهم طی دو ساعت اول با ۷۵۷ واحد رشد به ۳۶ هزار و ۷۹۵ واحد رسید تا رکورد بیشترین جهش روزانه شکسته شود. چرا که پیش از این بیشترین رشد روزانه شاخص مربوط به ۸ مهر با ۶۹۶ واحد رشد بود و تا کنون سابقه نداشت در عرض یک روز ( در اصل طی دوساعت کاری) شاخص بورس با جهش ۷۵۷ واحدی مواجه شود.

از طرفی دیگر در حالی میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بورس طی سال جاری از مرز ۴۱ درصد هم عبور کرد و ارزش روز بازار سهام هم به بیش از ۱۶۷٫۷ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

دراین جهش تاریخی شرکت های فولاد مبارکه ، ملی مس، سرمایه گذاری های امید، غدیر و توسعه معادن و فلزات، گل گهر، چادرملو، نفت و گاز پارسیان،پتروشیمی پردیس و فولاد خوزستان با اثر ۹۹ تا ۳۱ واحدی بیشترین نقش را داشتند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.