ثبت روز ملی فوتبال به نام بابی رابسون

۲۷م دیماه ،

به نقل از ساکرنت، به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه فوتبال انگلیس، روز ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد ۹۲) به نام مردی ثبت خواهد شد که تیم ملی انگلیس را به نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ رساند و خدمات بسیاری را به فوتبال انگلیس و دنیا رساند.

سر بابی رابسون که در سال ۲۰۰۹ پس از یک دوره طولانی مبارزه با سرطان در سن ۷۶ سالگی درگذشت، بنیادی خیریه سرطانی را تاسیس کرد که اکنون «السی»، همسر وی آن را اداره می‌کند.

السی رابسون در این مورد گفت: خیلی خوشحالم که اتحادیه فوتبال انگلیس با ما همکاری می‌کند. از اولین روزی که باب این بنیاد را تاسیس کرد، اتحادیه فوتبال انگلیس با ما همکاری کرد. آنها همواره ما را حمایت کرده‌اند. باب هیچ گاه علاقه کودکانه خود به فوتبال را پنهان نکرده و اینکه با نامگذاری یک روز او را گرامی بدارند ارزشمند است.

رابسون ایپسویچ تاو انگلیس، آیندهوون هلند، پورتو پرتغال و بارسلونا اسپانیا موفق به فتح جام شده است. او با باشگاه متوسط نیوکاسل یونایتد انگلیس نیز ۲ سال پیاپی راهی جام باشگاه‌های اروپا شد. در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک با تیم ملی انگلیس موفق به رسیدن به یک چهارم نهایی شد و در جام جهانی ۹۰ نیز با این تیم به نیمه نهایی رسید.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.