ثبت ۳۷ هزار مقاله در سال ۲۰۱۲ از سوی پژوهش‌گران ایرانی

۱۳م اسفند ،

معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ۳۷ هزار مقاله پژوهشی در سال ۲۰۱۲ از سوی پژوهشگران ایرانی به ثبت بین‌المللی رسیده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  دانشگاه آزاد؛ محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ۳۷ هزار مقاله پژوهشی در سال ۲۰۱۲ از سوی پژوهشگران ایرانی به ثبت بین المللی رسیده است.

وی اظهار داشت: رتبه علمی ایران در زمینه ISI رتبه پانزدهم است اما آنچه برای ما حائز اهمیت است کاربردی شدن و ماموریت محور بودن پژوهش هاست تا در وضعیت تحریم های اقتصادی راهگشا واقع شود.

مهدی نژادنوری افزود: مقاله حاصل کار علمی یک پژوهشگر است و مرحله ای از دانش افزایی است و به شرطی هدف اصلی متولیان عرصه علوم و فناوری محقق می گردد که این مقالات رفاه و اقتصاد جامعه را نیز ارتقاء ببخشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به اینکه قانون ارتقاء اعضا هیات علمی که با طرح های کلیدی همراه و عنوان می گردد حائز اهمیت است، گفت: طرح های کلیدی که کاربردی شدن پژوهش ها را در محوریت قرار داده می تواند تولیدات علمی را بدست کاربردی شدن سوق دهد.

وی، خاطرنشان کرد: چهار میلیون و پانصد هزار دانشجو در کشور داریم که اگر بتوانند در مسیر هدایت شده جریان سازی کنند می توانند به نحوه ارتقاء علمی کشور موثر واقع شوند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.