ثروتمندان جهان ۳۲ تریلیون دلار پنهان کرده‌اند

ثروتمندان جهان ۳۲ تریلیون دلار پنهان کرده‌اند

جام جم آنلاین: یک پژوهش انجام گرفته نشان داد اشخاص ثروتمند و خانواده‌هایشان حداکثر ۳۲ تریلیون دلار داراییهای مالی در پناهگاههای مالیاتی محرمانه دارند که حداکثر ۲۸۰ میلیارد دلار درآمد مالیاتی از دست رفته را نشان می‌دهد.

این پژوهش میزان دارایی مالی خصوصی جهانی نگهداری شده در حسابهای خارجی را بدون در نظر گرفتن املاک، طلا، قایقهای بادبانی و سرمایه گذاریها، بین ۲۱ تا ۳۲ تریلیون دلار برآورد کرده است. این آمار برابر با مجموع میزان اقتصادهای آمریکا و ژاپن است.

پژوهش مذکور توسط “جیمز هنری”، مدیر اقتصاددان سابق در شرکت مک کنزی اند کو برای گروه تکس جاستیس نت ورک که علیه پناهگاههای مالیاتی فعالیت می‌کند، انجام گرفته است. وی از اطلاعات نهادهای جهانی مانند بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و همچنین بانکهای مرکزی استفاده کرده است.

در این پژوهش برآورد شده است که شهروندان ثروتمند ۱۳۹ کشور جهان از دهه ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۱۰، بین ۷٫۳ تا ۹٫۳ تریلیون دلار ثروت ثبت نشده در حسابهای خارجی اندوخته‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که نگرانی سیاسی و عمومی نسبت به اجتناب از پرداخت مالیات و فرار مالیاتی افزایش یافته است. برخی مقامات از جمله مقامات آلمانی برای به دست آوردن اطلاعات مالیات دهندگان فراری مبالغ قابل توجهی پرداخت کرده‌اند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.