جاذبه‌های گردشگری بدون برنامه ریزی فراموش می شوند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون گردشگری استان کرمان گفت: وجود جاذبه‌های گردشگری تنها به عنوان یکی از معیارهای ورود گردشگر به یک کشور مطرح می گردد و در نهایت تبلیغات، تسهیلات و سیاست‌های کلی کشور است که سهم عمده جذب گردشگر را به خود اختصاص می دهد.

معین افضل معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با اشاره به پتانسیل های گردشگری این استان گفت: جاذبه مناطق کویری استان کرمان مانند بخش مرکزی کویر لوت ، کلوج های شهداد بی نظیرترین عارضه کلوخی دنیا را در خود جای داده است که هر ساله در فصول سرد پاییز و زمستان گردشگران را به سوی خود می کشاند.

**کرمان، کویر نیست

وی ادامه داد : بر خلاف تصور عمومی جدای از بافت کویری جغرافیای کرمان، ۶۰ درصد مساحت استان متشکل از کوهستان ها است، که در فصل گرم سال مسیر های تابستانی کرمان را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد : در فصل تابستان مسیر سیرج ، باغ شاهزاده ماهان که عنوان باغ اصیل ایرانی و همچنین روستای صخره ای دستکنده میمند با قدمت هفت هزار ساله و … گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

**نیمی از ارگ بم قابل بازدید است

معاون گردشگری استان کرمان با بیان اینکه زلزله مخرب سال ۸۲، تخریب ۷۰ درصدی ارگ بم را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: با همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم اکنون بیش از ۵۰ درصد ارگ بم بازسازی شده و قابل بازدید است.

افضل در ادامه با اشاره به فهرست ۶۸۰ اثر تاریخی ثبت شده در استان پهناور کرمان گفت: ارگ راین بعد از ارگ بم به عنوان بزرگترین بنای خشتی بعد از ارگ بم، خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان و … از جمله جاذبه های شناخته شده کرمان در عرصه ملی و بین المللی می باشند ولی وجود جاذبه‌های گردشگری تنها به عنوان یکی از معیارهای ورود گردشگر به یک کشور مطرح می گردد و در نهایت تبلیغات، تسهیلات و سیاست‌های کلی کشور است که سهم عمده جذب گردشگر را به خود اختصاص می دهد.

وی تلاش های صورت گرفته در خصوص حضور در فضای مجازی از طریق راه اندازی وبسایت سه زبانه معرفی جاذبه های گردشگری، وجود ۱۶۵ راهنمای رسمی گردشگران و همچنین تسهیل جریان سرمایه گذاری و توسعه هتل های ۲ تا ۵ ستاره منطقه را در طی سال های اخیر با هدف توسعه زیرساخت های استان کرمان را گامی موثر در جهت توسعه صنعت گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: توسعه صنعت گردشگری و حضور موثر در بازار های بین المللی نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بلندمدت است،که با ایجاد بسترهای مناسب، توسعه پایدار صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.