جامعه جهانی به سرنوشت پناهندگان بی توجه است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۸۲۰۸

جامعه جهانی به سرنوشت پناهندگان بی توجه است

نماینده ایران در سازمان ملل:

جامعه جهانی به سرنوشت پناهندگان بی توجه است

خبرگزاری ممتاز: کارشناس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی سخنانی در مجمع عمومی این سازمان ضمن تشریح سیاست ها و اقداماتی که ایران در رابطه با سرنوشت پناهندگان به اجرا در آورده گفت که جامعه جهانی تا کنون توجه لازم را به سرنوشت این قشر از مردم جهان نشان نداده است.

شنبه ۱۷ آبان – ۱۰:۲۰

به گزارش ایمنا، مصباح انصاری کارشناس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه (به وقت محلی) کمیته سوم مجمع عمومی که به منظور بررسی گزارش اخیر کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل برگزار شد، با تشریح اقدامات و سیاست ها جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وضعیت پناهندگان مقیم ایران، مواضع اصولی ایران درقبال موضوع پناهندگی را تشریح کرد.
وی ادامه داد، اکنون بیش از سه دهه است که جمهوری اسلامی ایران میزبانی پناهندگانی را که از مرزهای شرقی و غربی کشورمان به ایران وارد شده اند به عهده دارد و هم اکنون حدود ۹۷درصد از این پناهندگان در مناطق شهری ایران زندگی می کنند.
وی گفت که تمامی خدمات ارائه شده به پناهندگان افغانی و عراقی مقیم ایران در شرایطی صورت گرفته که تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ادامه داشته و نه تنها زندگی مردم ایران را هدف قرار داده بلکه بر نحوه و میزان کمک های بشردوستانه کشورمان به پناهندگان نیز تاثیر گذار بوده است.
کارشناس نمایندگی کشورمان در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغانی به کشورشان و استقرار آن ها در جامعه افغانستان تاکید کرده اما با وجود آن که بیش از یک دهه از استقرار دولت افغانستان می گذرد،میلیون ها افغانی پناهنده هنوز به وطن خود بازنگشته و همچنان در کشورهای میزبان زندگی می کنند و دلیل آن این است که جامعه بین المللی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده و تلاش های لازم را به کار نبرده است.
مصباح انصاری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بازگشت همیشگی و استقرار پویای پناهندگان افغانی به کشورشان را حق مسلم آن ها دانسته و به تلاش های خود برای تحقق این موضوع ادامه خواهد داد.
وی افزود: بازسازی افغانستان و فراهم آوردن زمینه بازگشت داوطلبانه تمامی پناهندگان افغانی باید یکی از مهمترین اهداف جامعه جهانی باشد.
انصاری با یادآوری مسئولیت های جامعه بین المللی در قبال سرنوشت پناهندگان افغانی مستقر در ایران بر ضرورت تامین مالی پروژه های مختلف توسعه، آموزش، زیست محیطی، بهداشتی، تامین تجهیزات و غیره برای پناهندگان افغانی مقیم ایران از سوی جامعه بین المللی تاکید کرد.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بنده خدا:

    من چیکار کنم ؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.