جان باختن یک نفر در سیل بخش مرادلو در مشگین‌شهر

فرماندار مشگین‌شهر گفت: در اثر بارندگی و جاری شدن سیل شبانه در بخش مرادلو این شهرستان یک نفر جان خود را از دست داد.

جان باختن یک نفر در سیل بخش مرادلو در مشگین‌شهر

به گزارش ممتاز نیوز، شهرام محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: بارش سنگین باران و وقوع سیل خسارت‌های قابل توجهی به جاده‌های ارتباطی روستاهای پشته قره آغاج ، مازافا ، گلنوجه ، نوری کندی و قشلاقات بخش مرادلو وارد کرد و متاسفانه یک خانم از اهالی روستای گلسن گورسن طعمه سیل شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این سیل صدها راس از دام‌های اهالی را تلف و به زمین‌های باغی و کشاورزی این بخش خسارت وارد کرد.

به گفته محمدی ، گروه‌های امدادی از همان لحظات اولیه در منطقه حضور دارند و کار امدادرسانی به سیل‌زدگان در حال انجام است.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه امسال مردم مشگین‌شهر، مجموعه‌ای از انواع بلایای طبیعی اعم از طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل را تجربه کردند ، گفت: هر کدام از این حوادث خسارت‌های زیادی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تداوم زندگی و حیات اقتصادی اهالی این شهرستان منوط به حمایت‌های مسئولان در سطح استانی و ملی است و دستگاه‌های مسئول باید با ارائه کمک‌های مالی و تسهیلات ارزان قیمت مانع از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به معیشت کشاورزان و باغداران شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان یک نفر مفقودی که زن ۴۵ ساله‌ای بود را در سیل شهرستان مشگین‌شهر پیدا کردند.

حمید قویدل افزود: به محض ارسال گزارش مفقود شدن یک زن در جریان سیل مشگین‌شهر ۲ تیم عملیاتی متشکل از هشت نجاتگر در قالب یک تیم ارزیاب و یک تیم سیلاب از جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر جهت عملیات جستجو به روستای گلسن گورسن بخش مرادلو اعزام شدند.

این مسئول ادامه داد: قرمز و سفید پوشان جمعیت هلال احمر در کمترین زمان بعد از حضور در محل حادثه پیکر فرد فوتی را پیدا کرده و بعد از انجام مراحل قانونی متوفی را به بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌شهر تحویل دادند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ۲ روز پیش با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان از سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی خبر داده و بر لزوم توجه به موارد توصیه شده در هشدارهای هواشناسی سطح زرد شماره ۴۹ و سطح نارنجی شماره ۵۰ تاکید کرده بود.

انتهای پیام/


حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.