جان کوپر و تیون مینی Paceman

۲۴م آذر ،

مینی سرانجام مدل ارتقا یافته پیس من را بدست مهندسین John Cooper Works سپرد تا این کراس اور کوپه انگلیسی نیز طعم تیونینگ را چشیده باشد؛ البته تیونی که شاید به مذاق بعضی ها خوشایند نباشد . . .

Mini Paceman John Cooper Works 2013

این خودرو با پیشرانه آشنای ۱٫۶ لیتری توربو به میدان آمده که ۲۱۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاورش نیز مابین ۲۸۰ تا ۳۰۰ نیوتن متر است. شتاب صفرتاصد ۶٫۹ ثانیه ای این خودرو ماحصل گیربکس شش سرعته دستی (با قابلیت سفارش اتومات) آن است که می تواند حداکثر سرعت را به ۲۲۵ کیلومتر برساعت افزایش دهد که البته با گیربکس اتومات این عدد چند واحدی کمتر خواهد بود.

Mini Paceman John Cooper Works 2013

درنمای ظاهری جدا از رنگ سنتی مشکی و قرمز و کیت بدنه خودرو، مهندسین این کراس اور را به رول بار بدنه مجهز کرده اند و از طرف دیگر نیز بهره گیری از سیستم تعلیق اسپرتی که از ارتفاع خودرو حدود ۱۰ میلیمتر کاسته احتمالا منجر به پایداری هرچه بیشتر آن در مانورها خواهد شد. مینی همچنین برای این مدل از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی (امکان سفارش ۱۹ اینچ) استفاده کرده است.

در حالت معمولی ۵۰ درصد قدرت تولیدی موتور به محور عقب منتقل می گردد حال آنکه در شرایط مختلف این میزان بنابه تشخیص دیفرانسیل الکترومگنتیک خودرو می تواند تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش یابد. در قسمت مرکزی کنسول نیز دکمه Sport تعبیه شده که با فشردن آن به غیر از طنین هرچه بیشتر صدای خروجی اگزوز، حساسیت پدال گاز بیشتر و فرمان خشکت تر می گردد که اگر خودرو دارای گیربکس اتومات هم باشد زمان تعویض های آن کمتر خواهد شد.

مینی درصدد است تا اولین رونمایی رسمی این خودرو را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۲ انجام دهد و سپس فروش آن را نیز با قیمت پایه ای ۲۹,۵۳۵ پوند (معادل تقریبی ۴۷,۰۰۰ دلار) ابتدا در انگلستان و سپس در ایالات متحده (با تغییر قیمت) به عنوان اولین بازارهای فروش این کراس اور اسپرت، آغاز کند.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.