جایگزین زلنسکی و طرفدار پوتین بازداشت شد

تصویری از «ویکتور مدودچوک» رهبر مخالفان اوکراین در کانال تلگرام زلنسکی به اشتراک گذاشته شد که نشان از دستگیری این فرد دارد.

جایگزین زلنسکی و طرفدار پوتین بازداشت شد

به گزارش ممتاز نیوز،  زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: «به لطف سرویس امنیتی اوکراین عملیات ویژه‌ای انجام شد. آفرین! جزئیات بعداً فاش خواهد شد.»

کمی بعد از انتشار این عکس در کانال تلگرام رئیس‌جمهور اوکراین، ایوان باکانوف، رئیس سرویس امنیتی این کشور بازداشت مدودچوک را تأیید کرد و افزود که این بازداشت طبق دستور زلنسکی انجام شده است.

به گفته باکانوف، افسران ضدجاسوسی و بازرسان در حال انجام فرمان زلنسکی بودند و حرفه‌ای بودن خود را ثابت کردند و این عملیات چند سطحی سریع و ناامن را برای بازداشت مدودچوک انجام دادند. سرویس امنیتی اوکراین عکس دیگری از این سیاستمدار بازداشت شده منتشر کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت نمی‌تواند صحت گزارش‌های مربوط به بازداشت مدودچوک را تأیید کند. پسکوف به خبرنگاران گفت: «من عکس مدودچوک را دیده‌ام. نمی‌توانم چیزی بگویم، نمی‌توانم تأیید کنم که این اتفاق صحت دارد یا خیر. اخبار جعلی زیادی تولید می‌شود.»

15912627_281

ایلیا کیوا که از اعضای حزب مدودچوک محسوب می‌شود و قبلاً به دلیل انتقاد از زلنسکی از حضور در پارلمان محروم شده بود، ماه گذشته ادعا کرد که بخش ضداطلاعات سرویس امنیت اوکراین ترور مدودچوک را طراحی کرده است.

photo_2022-04-13_09-38-42

به گفته رئیس سرویس امنیتی اوکراین، مدودچوک در سال ۲۰۲۴ تامین زغال سنگ از قلمرو جمهوری‌های جدا شده دونباس را سازماندهی می‌کرد. این اقدام مدودچوک باعث شد دادگاه برای او یک منع تعقیب در قالب حبس خانگی اعمال کند. رهبر حزب مدودچوک قاطعانه هرگونه اتهامی را که علیه او مطرح شده رد و هدف از این اتهامات را آزار و اذیت سیاسی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.