«جای پای جلال» با سفرنامه خارگ پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قزلی که در تدارک نگارش مجموعه‌ای از سفرنامه‌های خود به شهرهای مختلف در قالب طرح «جای پای جلال» است، پس از یزد و کرمان به جزیره خارگ در جنوب ایران سفر کرده و مشاهدات خود را بر اساس سفرنامه جلال آل‌آحمد، پس از ۵۲ سال از نگارش کتاب «جزیره خارگ، دُر یتیم خلیج فارس» روی کاغذ آورده است.

قزلی در این سفرنامه که عنوان کلی آن را «نفتی‌ترین جزیره دنیا» برگزیده، ابتدا توضیح می‌دهد که جلال چگونه از این جزیره سر درآورده و او در این شهر نفتی در پی چه بوده است.

این نویسنده در سفرنامه خود می‌نویسد: کسی که هر سه کتاب «اورازان»، «تات‌نشین‌های بلوک زهرا» و «جزیره خارگ در یتیم خلیج فارس» را خوانده باشد، متوجه می‌شود که کتاب جزیره محققانه‌تر و جدی‌تر نوشته شده است و شاهد مدعا هم اینکه بعد از چاپ آن در سال ۱۳۳۹ از مهم‌ترین مراجع خارگ‌شناسی بوده است.

قزلی آنگاه از مشقت‌های ورود به خارگ می‌نویسد و اینکه همزمانی سفرش به این جزیره با انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماجرای اختلاس بزرگ در کشور گره خورده و او نتوانسته در زمستان ـ که بهترین فصل سفر به جنوب ایران است ـ به خارگ برود.

او اما سرانجام موفق می‌شود این سفر را در گرمای ماه دوم بهار تجربه کند و بخش سوم «جای پای جلال» را بعد از سفر به یزد و کرمان بنویسد.

این سفرنامه را از فردا در خبرگزاری مهر بخوانید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.