جدیدترین اظهار نظر وزیر ارتباطات دربارهٔ فیلترینگ وی چت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات که پیش از این تاکید کرده که وزارت ارتباطات در فیلترینگ شبکه اجتماعی وی چت نقشی نداشته در آخرین اظهار نظر خود در این باره گفت:« من هیچ علایمی ندارم که این فیلترینگ به سبب مسایل اقتصادی فیلتر شده باشد و با این کار هم شدیدا مخالفم.»
 
 
محمود واعظی که امروز در بعضی شبکه‌های اجتماعی داخلی به گفت‌وگو با کاربران پرداخته بود در پاسخ به پرسش‌های متعددی که در ارتباط با فیلترینگ وی چت و ربط دادن آن به ضررهای مالی اپراتورهای تلفن همراه مطرح شده بود اظهار کرد:«سوالاتی در ارتباط با فیلتر کردن وی چت و .. است که به سبب کمتر شدن درآمد بعضی شرکتها مثل اپراتور اول و دوم بوده، ما شدیدا مخالف این هستیم که برای مسائل اقتصادی بخواهیم شبکه‌ای را فیلتر کنند. من هیچ علایمی ندارم که این فیلترینگ به سبب مسایل اقتصادی فیلتر شده باشد و با این کار هم شدیدا مخالفم.
 
به گفته او در آینده بسیاری از تماسها روی همین بستر اینترنت برقرار میشود و لذا ما نمیتوانیم در ایران در مقابل پیشرفت علم مقاومت کنیم و حتی سیاست ما این است و یکی از دلایلی که دنبال این هستیم که پهنای باند بسیار شود این است که همه ارتباطات را چه در داخل و چه در خارج بر همین بستر اینترنت برقرار کنیم و به همین سبب فیلتر وی چت نباید به دلایل اقتصادی باشد.»

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.