جدی بودن مشکل کمبود ریزمغزی‌ها در جهان

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌ها نشان می‌دهند که مشکل کمبود ریز مغزی‌‌‌‌‌‌‌ها در بین مردم جوامع مختلف در سراسر جهان،‌ موضوعی بسیار جدی بوده که تاکنون چاره ای برای آن اندیشیده نشده است.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مردم کشور‌های مختلف به ویژه بعضی از کشور‌های درحال توسعه،‌ دچار مشکلات تغذیه ای می باشند که این موضوع غالباً مربوط به کمبود پروتئین و انرژی است.

وی با اشاره به اینکه عوارض جانبی مشکلات تغذیه‌ای به طور عمده ناشی از کمبود ریز مغزی‌ها است، اظهار داشت: کمبود ریزمغزی‌هایی نظیر ید،‌ آهن، روی،‌ ویتامین‌ها به ویژه ویتامین A و شیرمادر،‌از مهمترین مشکلات غذایی در جهان است.

شفیعی تاکید کرد: گزارش‌ ها نشان می‌دهند؛ که مشکل کمبود ریز مغذی ها در بین مردم جوامع مختلف در سراسر جهان،‌موضوعی بسیار جدی بوده که تاکنون چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی را می توان یافت که حداقل دچار یکی از انواع کمبود ریز مغذی ها نباشد، یادآور شد: درصد بالائی از بار بیماری‌های عفونی و مزمن و درصد قابل ملاحظه‌ای از موارد مرگ و میر و سال‌های عمر از دست رفته در جهان مربوط به کمبود ریز مغذی ها است.

شفیعی خاطر نشان کرد: کودکان،‌ زنان باردار و سالمندان بسیار بیشتر از دیگران از عوارض منفی کمبود ریز مغذی‌ها دچار مشکل آسیب می‌شوند./

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.