جذب صد در صدی کود استان لرستان در سال گذشته

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان از جذب صد در صدی سهم کود استان در سال گذشته خبر داد.

جذب صد در صدی کود استان لرستان در سال گذشته

به گزارش ممتاز نیوز، علیرضا احمدوندی در حاشیه سومین همایش آموزشی، ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی استان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته سهم لرستان از انواع کودهای کشاورزی ۹۲ هزار تن بود که با مدیریت و رایزنی‌های صورت گرفته، این سهم به ۱۰۲ هزار تن رسید.

وی با اشاره به اینکه این سهم دریافتی کود، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته؛ هدف از برگزاری این همایش را آموزش، ترویج و معرفی سبد محصولات کودی استان به توزیع کننده‌ این محصولات عنوان کرد.

احمدوندی توزیع محصولات سالم و تاثیر آن در افزایش برداشت محصولات را مهم دانست و اضافه کرد: همایش کودهای غیر تکلیفی در افزایش کمیت و کیفت محصولات کشاورزی موثر بوده و در راستای دسترسی، تولید و باردهی محصولات سالم  ۱۵۰۰ نوع کود برای کشاورزان تهیه شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته میانگین برداشت گندم ۸۰۰ کیلو بود که امروز این میانگین در کشت دیم به ۴ تن رسیده است.

وی در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی ادامه داد: از مجموع ۱۵۰ هزار تولیدکننده و بهره‌بردار کشاورزی؛ سالیانه ۶۰ هزار نفر در استان آموزش می‌بینند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دانش‌بنیان‌سازی بخش کشاورزی،  تاکنون نقش مهمی در ارتقای امنیت غذایی کشور و افزایش بهره‌وری در تولید برعهده داشته و باید با ارائه برنامه‌های عملی در سال ۱۴۰۲ این مهم را بیش از پیش مورد را توجه قرار دهیم.

احمدوندی اظهار کرد: ۱۳۰ شرکت تولید کننده انواع کودهای ریز مغذی در کشور وجود دارد که در استان لرستان نیز ۱۰ شرکت فعالیت دارند.

گفتنی است،  این همایش یک روزه با حضور بیش از ۱۱ تولید کننده کودهای کشاورزی از سراسر کشور، کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی استان،  مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، کشاورزان پیشرو و مدیران مراکز خدمات کشاورزی استان برگزار شد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.