جزئیات بیشترین تخلفات در بازار/ تخلف ۱۳۷ هزار واحد صنفی در ۳ ماه

سیدجواد تقوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، از جمله بیشترین تخلفات صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی بوده است، گفت: در سه ماهه ابتدای سالجاری ۱۳۶ هزار و ۹۲۳ واحد اقتصادی به اتهامات مذکور متخلف شناخته شده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عدم درج قیمت، احتکار و عدم صدور صورتحساب را در رتبه‌های بعدی تخلفات اقتصادی دانست و افزود: بر این اساس معادل ۱۱۶ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۸۶۷ ریال پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در طرح نظارتی ویژه‌ای که از ابتدای امسال تدارک دیده شده است، کالاها و خدمات از قبیل موادغذایی و پروتئینی، لبنیات، خشکبار، حبوبات، آرد و نان و گندم، شوینده‌ها و مراکز تفریحی- ورزشی، مورد بازرسی قرار گرفته و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی برخورد شده است.

به گفته تقوی، در سه ماهه اول امسال بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور موفق به بازرسی از یک میلیون و ۷۷۶ هزار و۲۶۳ بنگاه اقتصادی شدند.

وی اظهار داشت: سامانه ارتباطی بازرگانی ایران با شماره تلفن ۱۲۴، آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه تخلفات اقتصادی است و مردم می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به ستادهای خبری مستقر در سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور تخلفات اقتصادی را اطلاع تا در سریعترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.