جزئیات جدیدی از طرح کالابرگ الکترونیکی

معاون وزیر کار با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک عموم جامعه کارگری را هم دربرمی‌گیرد تاکید کرد: دولت درصدد است تا به معیشت طبقات پایین نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

جزئیات جدیدی از طرح کالابرگ الکترونیکی

به گزارش ممتاز نیوز، طرح کالابرگ الکترونیک که در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی کلید خورد، اکنون به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است. از ۱۳ خرداد ماه امسال به دنبال تاکید رئیس جمهور و به منظور تأمین سبد غذایی خانوارهای کم‌درآمد و کمک به مهار تورم و ثبات بازار مرحله جدید طرح ملی کالابرگ برای دهک های اول تا سوم و با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمده و خانوارهایی که جزو دهک یک تا سه هستند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند، در صورتی که ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود که ۳۲۰ هزار تومان می شود را صرف خرید کالاهای اساسی پیش بینی شده در این طرح کنند ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان به یارانه معیشتی آنها افزوده می‌شود.

امکان برداشت نقدی اعتبار ۸۰ هزار تومانی در حال حاضر وجود ندارد و تنها می‌تواند صرف خرید کالابرگ شود اما ۴۰۰ هزار تومان یارانه واریزی علاوه بر خرید کالابرگ، قابل برداشت نقدی هم هست.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است.

در همین راستا علی حسین رعیتی فرد – معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جامعه کارگری را مشمول طرح کالابرگ الکترونیک دانست و با اشاره به افزایش ۲۰ درصد مبلغ یارانه در مرحله جدید طرح کالابرگ، گفت: افزایش یارانه برای سه دهک اول در راستای تقویت معیشت کارگران است.چند روز گذشته خبر ویژه‌ای اعلام شد مبنی بر اینکه برای دهک‌های پایین تا سه دهک اول ۲۰ درصد یارانه افزایش پیدا می‌کند که عموماً جامعه کارگری را هم دربرمی‌گیرد.

وی گفت: افزایش ۲۰ درصدی یارانه در صورتی است که از طریق آن کالابرگ خریداری شود و ۲۰ درصد به یارانه افراد تحت پوشش افزوده می‌شود.

به گفته معاون وزیر کار افزایش یارانه محرومان برای پر کردن فاصله مزد و سبد معیشت بوده و این افزایش کمک خوبی است و دولت تلاش می‌کند در راستای کاهش فاصله بین مزد و معیشت، به معیشت طبقات پایین‌ نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.