جزئیات نشست شورای‌عالی اشتغال/ تصویب سناریوی ۴۵ هزار میلیاردی بانک‌ها

محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر از برگزاری نشست امروز ظهر شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین برنامه های امروز ارائه گزارش دبیرخانه شورای عالی اشتغال در خصوص نحوه توزیع استانی ایجاد فرصت های شغلی سال ۹۱ و اقدامات انجام شده در خصوص ترکیب منابع مورد نیاز ایجاد فرصت های جدید شغلی بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین ارائه گزارش بانک مرکزی در خصوص پیش بینی توان پرداخت تسهیلات بانکی و منابع قرض الحسنه به طرح های اشتغال زا در سال جاری را از دیگر دستورکارهای امروز شورای عالی اشتغال اعلام کرد.

تصویب نقشه توسعه کارآفرینی

فروزان مهر خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت توجه به مقوله کارآفرینی در مسیر نیل به اقتصاد، دانش و زمینه سازی برای اجرایی شدن تکالیف اسناد فرادستی از قبیل سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، برنامه پنجم توسعه کشور و نقشه جامع علمی کشور، نقشه توسعه کارآفرینی کشور تصویب شد.

وی ادامه داد: نقشه توسعه کارآفرینی کشور با رویکردی راهبردی، آینده نگر و برنامه مدار به تعریف وظایف همه سازمان ها و نهادهای دخیل در امر کارآفرینی می پردازد و وضعیت آتی فضای کارآفرینی در کشور را متناسب با سایر تکالیف قانونی و رویه های اجرایی برای رسیدن به اقتصاد کارآفرینی ترسیم می کند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: همه ابعاد مرتبط با مقوله کارآفرینی از مسائل فرهنگی گرفته تا مسائل مرتبط با روش های جدید تامین مالی کارآفرینی، آموزش و ارتباط با کارآفرینان و محققین برای استقرار جامعه کارآفرین و دانش بنیان در این نقشه لحاظ شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: نقشه توسعه کارآفرینی ۵ راهبرد کلان دارد که هر کدام دارای چند راهبرد ملی است و هر راهبرد ملی یک برنامه و اقدام ملی را متناظر دارد.

تصویب اسناد اشتغال ۶ استان

فروزان مهر اظهار داشت: برای تحقق اهداف نقشه، هماهنگی و انسجام بخشی در اجرای نقشه و به منظور نظارت بر فرآیند اجرایی شدن آن ستاد راهبردی اجرای نقشه توسعه کارآفرینی کشور با عضویت سازمان های ذیربط و نمایندگانی از بخش غیردولتی با مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌شود.

وی همچنین از طرح و تصویب اسناد توسعه اشتغال و سرمایه گذاری ۶ استان گلستان، خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، قم
و قزوین در نشست امروز شورای عالی اشتغال خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنانش از تصویب پرداخت تسهیلات برای ایجاد ۲ هزار دفتر جدید پیشخوان دولت خبر داد و افزود: با تعیین پست بانک به عنوان بانک عامل، قرار است برای هر دفتر به میزان ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

برنامه ایجاد ۲ هزار دفتر جدید پیشخوان دولت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از این طریق انتظار می رود دفاتر جدید پیشخوان دولت بتوانند ۴ هزار فرصت جدید شغلی ایجاد کنند.

به گفته وی، در نشست امروز شورای عالی اشتغال همچنین بحث مربوط به منابع تسهیلاتی بانک ها برای پرداخت به طرح های مختلف جهت ایحاد فرصت های جدید شغلی نیز به تصویب رسید و نهایی شد.

فروزان مهر بیان داشت: بانک ها در جلسه شورای عالی اشتغال برنامه تسهیلات دهی سال ۹۱ خود را به میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع جدید ارائه کردند. همچنین علاوه بر مشخص شدن برش بانکی تسهیلات اشتغال در سال جاری، برش های استانی و نحوه توزیع این منابع نیز مشخص شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.