جزییاتی جدید از سرنگونی «پهپاد» تجسسی در سرزمین‌های اشغالی

یک روز پس از آن که اعلام شد، یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین پس از راه یافتن به خاک سرزمین‌های اشغالی به دست نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سرنگون شده، منابع اطلاعاتی این رژیم، جزییات جدیدی را از این ماجرا منتشر کرده‌اند؛ جزییاتی که بیش از هر چیز بر ضعف سامانه‌های ردگیر این رژیم تأکید دارد.

یک روز پس از آن که اعلام شد، یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین پس از ورود به خاک سرزمین‌های اشغالی به دست نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سرنگون شده، منابع اطلاعاتی این رژیم، جزییات جدیدی را از این ماجرا منتشر کرده‌اند؛ جزییاتی که بیش از هر چیز بر ضعف سامانه‌های ردگیر این رژیم تأکید دارد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین خبر داد که آن را یک «پهپاد تجسسی» نامیده است.

به گزارش منابع این رژیم، این پهپاد پس از راهیابی به حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی، مسافت بسیاری را پیموده تا سرانجام توسط هواپیماهای جنگی اسرائیلی سرنگون شده است.

بنا بر این گزارش، از نخستین دقایق پس از اعلام خبر سرنگونی این پهپاد، منابع خبری رژیم صهیونیستی مدعی شدند، پهپاد مذکور متعلق به ایران و تحت هدایت نیروهای ایرانی بوده و احتمالاً با همکاری حزب‌الله لبنان به سمت آسمان سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمده است.

در این میان، هرچند موضوع ارتباط این واقعه با ایران، تنها در حد یک ادعا مطرح است و هنوز مقامات رژیم صهیونیستی، رسما درباره منشأ اصلی این پهپاد اظهارنظری نکرده‌اند، پایگاه خبری «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی این رژیم، امروز ضمن قطعی دانستن تعلق این پهپاد به ایران، جزییاتی را نیز درباره مأموریت آن منتشر کرده است.

دبکا فایل در گزارش خود با اشاره به اینکه پهپاد مذکور پیش از سرنگونی نزدیک نیم ساعت در آسمان سرزمین‌های اشغالی مشغول گشت‌زنی و انجام مأموریت بوده، مدعی شده این ابزار تجسسی در این مدت، زمان کافی داشته تا اطلاعات به دست آمده را به مرکز کنترل خود در ایران انتقال دهد؛ اطلاعاتی که از تأسیسات نظامی آمریکایی و اسرائیلی در جنوب سرزمین‌های اشغالی جمع‌آوری شده است.

بر پایه این گزارش، هدف اصلی این پهپاد احتمالاً ضبط نشانه‌های سامانه دفاع هوایی رآکتور هسته‌ای «دیمونا» و همچنین سامانه راداری آمریکایی «X-band» بوده  که به پایگاه راداری X-band در ترکیه متصل است. به این ترتیب، در مجموع می‌توان هدف آن را ارزیابی سپر ضد موشک بالستیک آمریکا و اسرائیل در نظر گرفت.

دبکا فایل در ادامه مدعی شده، فرستادن این پهپاد، یک اقدام مقدماتی از سوی ایران جهت انجام حمله پیش‌دستانه به اسرائیل بوده و در این زمینه، به اظهارات سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران استناد کرده که پیش از این، انجام چنین حمله‌ای را منتفی ندانسته بود.

به هر حال، این پایگاه خبری در بخش عمده مطلب خود به انتقاد از سامانه‌های دفاع ضدهوایی رژیم صهیونیستی پرداخته که نتوانسته‌اند در مدتی کوتاهتر، پهپاد یادشده را شناسایی و سرنگون کنند و این موضوع را یک «خطای بزرگ» دانسته است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.