جشنواره انتخاب کتب برتر دانشگاهی برگزار شد

۳۰ام بهمن ،

98-8.jpg

بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب‌های برتر دانشگاهی امروز با حضور رییس دانشگاه تهران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از دانشگاهیان در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر ایرج‌اله دادی مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشار یافتنات دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با سال قبل گفت: در این جشنواره فرایند دریافت آثار و بررسی آن با دقت بیشتر نسبت به سال‌های قبل انجام گرفت و همچنین بخش ترجمه از تالیف جدا و به بخش بین‌الملل نیز اهمیت بیشتری داده شد. همچنین امسال از درگذشتگان اهل قلم نیز تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به کاهش خرید کتاب نسبت به سالهای قبل گفت: به عنوان نمونه میزان فروش کتاب در نمایشگاه کتاب امسال تهران ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در مقایسه با آمار سال قبل ۲۵ میلیارد تومان کاهش داشته است.

دادی اضافه کرد: همچنین در نمایشگاه کتب کاربردی که اواخر آبان ماه سال ۹۱ برگزار شد، فروش ۷۵ درصد کاهش داشته و همچنین جلد فروخته شده ۶۵ درصد و تعداد خریداران نیز ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی گرانی کاغذ و ملزومات چاپ منجر به کاهش شدید خرید کتاب و کتابخوانی و همچنین تمایل به تولید و خرید کتاب‌های e-book گشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال ۷۲۲ اثر به جشنواره انتخاب کتب برتر دانشگاهی ارسال شد، تصریح کرد: در این میان با داوری‌های صورت گرفته تعداد ۱۴ اثر تالیفی فارسی و همچنین یک اثر تالیفی بین‌المللی به عنوان برگزیده، ۱۵ اثر تالیفی به زبان فارسی، ۲ اثر تالیفی در بخش بین المللی و هشت اثر ترجمه نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب‌های برتر دانشگاهی توسط رییس دانشگاه تهران و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.