جشنواره بین المللی هنر شرقی با حضور ایران در روسیه آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره سه روزه با حمایت شهرداری مسکو برگزار می شود و در آن هنرمندان بیش از ۲۰ کشور مشرق زمین شرکت دارند.

‘میخاییل یورییف’ نماینده اداره ملیت های مسکو در آیین افتتاح جشنواره با ابراز خرسندی از سطح برگزاری جشنواره بازار شرقی و حضور کشورهای مختلف گفت: در طول سه سال گذشته، تلاش های شما برای حفظ سنت های شرقی ثمرات فراوان به بار آورده است.

وی افزود: امیدوارم آهنگ تلاش های شما برای معرفی فرهنگ و هنر مشرق زمین در سطح بالای کنونی حفظ شود.

در چارچوب جشنواره بین المللی هنری ‘بازار شرقی’ مسکو نمایشگاه های صنایع دستی و آثار هنری بر پا شده است و کشورهایی همچون ایران، افغانستان، هند، چین، کره جنوبی، مصر و ترکیه و مراکش صنایع دستی و هنری خود را در آن به نمایش گذاشته اند.

در این جشنواره بین المللی رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در مسکو و نیز شرکت آثار هنری ‘مستو’ انواع صنایع دستی ایران مانند فرش های نفیس ابریشمی، تابلوهای مینیاتوری، ظروف میناکاری، آثار خاتم کاری و رومیزی های قلمکاری خود را عرضه کرده اند تا توانمندی های گسترده ایران در این عرصه ها را به علاقه مندان معرفی کنند.

استقبال از غرفه های ایرانی در آیین افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی هنری ‘بازار شرقی’ چشمگیر بود.

علاوه بر دو غرفه ایرانی حاضر در جشنواره ، یک غرفه از جمهوری داغستان هم به عرضه فرش های نفیس ایرانی پرداخته است که استقبال بازدید کنندگان را به همراه داشت.

کارگاه هنری قلمکاری در این جشنواره، دایر شده و استاد مرتضی جعفری از استادان صاحب نام اصفهانی در این رشته علاقمندان را با این رشته هنری آشنا می کند.

در چارچوب برنامه های جشنواره بازار شرقی برنامه های موسیقی نیز پیش بینی شده است و در روز نخست این رویداد هنری، هنرمندان چند کشور ازجمله افغانستان هنرنمایی کردند.

همچنین قرار است در مدت سه روز برپایی این جشنواره بین المللی ده ها فیلم هنری، کارتون و پویا نما با موضوعات شرقی از کشورهای مختلف همچون روسیه، قزاقستان، ترکیه و چین به نمایش درآید.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۳۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.