جشنواره سنگ ها و کانی های ایران و جهان برگزار می گردد

۳۰ آبان ،

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد: جشنواره سنگ ها و کانی های ایران و جهان در آذر ماه سال جاری به منظور آشنایی عموم مردم با علوم زمین در این سازمان بر پا می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، جشنواره  سنگ ها و کانی ها در روزهای ۱۱ الی ۱۵ آذر ماه امسال در محل موزه علوم زمین کشور بر پا خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده در این جشنواره، ضمن ارائه و معرفی نمونه سنگ ها، سنگواره ها و وسایل معدنکاری قدیمی ، به فرهنگ سازی و ارتقای علاقه مندی عموم جامعه به دانش زمین شناسی و معدنکاری و همچنین آشنایی عموم جامعه با بسیارزیبائی های منحصر به فرد سنگ ها، فسیل ها و کانی های جهان پرداخته، خواهد شد.

لازم به ذکر است موزه علوم زمین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، موزه ای تخصصی است که بطور خاص نمونه هایی از سنگ، کانی، سنگواره(فسیل) و اشیای معدنکاری قدیمی که از نقاط مختلف داخل و خارج کشور به دست آمده، در خود جای داده است.

بر اساس این گزارش تفسیری حدود ۴۰۰ نمونه سنگ های آذرین، آذر آواری، رسوبی و دگرگونی جمع آوری و دو هزار نمونه کانی و بیش از یک هزار و ۲۰۰ گونه سنگواره و ۶۵ نمونه ابزار معدنکاری قدیمی مکشوفه از معادن ایران و اشیای باستان شناسی نگهداری و به نمایش گذاشته شده اند./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.