جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر برگزار خواهدشد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره سیب و انگور در مشگین‌شهر خبر داد.

جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر برگزار خواهدشد

به گزارش ممتاز نیوز، حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در کارگروه میراث‌ فرهنگی مشگین‌شهر گفت: جشنواره سیب و انگور بعد از چند سال توقف، امسال هفته اول مهرماه در شهرستان مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

مشگین‌شهر به شهر سیب استان اردبیل مشهور است، ۱۴ هزار هکتار باغ میوه دارد که ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار آن به باغ‌های سیب اختصاص دارد و ارقام مختلف سیب در باغات آن عمل‌آوری می‌شود.

این در حالی است که مشگین شهر از قطب‌های مهم تولید انگور در کشور به‌شمار می‌رود و ارقام متنوعی از این میوه در مشگین‌شهر تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

در شهرستان مشگین‌شهر سالانه در حالت عادی حدود ۲۸ هزار تن انگور تولید می‌شود که با استفاده از ارقام اصلاح شده و روش روسیمی می‌توان میزان تولید را تا ۱۰۰ هزار تن رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با توجه به حمایت فرمانداری مشگین‌شهر برنامه‌های مختلفی در حوزه جشنواره‌ها و آیین‌های این شهرستان تدارک دیده‌ شده است و از نگاه مثبت به گردشگری در این شهرستان استفاده بهینه خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در هفته دوم مهرماه در اردبیل ادامه داد: در برنامه‌های این نشست بازدید از پایگاه ملی شهر یئری نیز پیش‌بینی شده و ما تاکید داریم که با تایید وزارت خارجه این بازدید حتما اتفاق بیفتد.

محمدی ادیب ادامه داد: در این راستا لازم است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی مسیر دسترسی محوطه شهر یئری ساماندهی شود تا در برگزاری برنامه بازدید از این محوطه با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری ، صنایع دستی استان اردبیل گفت: پروژه موزه مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین موزه شمالغرب کشور با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اجرای عملیات پایانی است و مشکلات موجود بر سر راه این پروژه اخیرا برطرف شده و تا آخر سال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.