جشنواره فیلم فجر با وجود مشکلاتی مالی باشکوه تر برگزار می‌شود/ مشکلات برپایی جشنواره پروین اعتصامی را برطرف می‌کنیم

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر ارشاد با تاکید بر قرار نگرفتن فعالیت های خانه سینما در جهتی صنوف قانونی:

جشنواره فیلم فجر را با توجه iبه مشکلات مالی در این زمینه باشکوه تر از قبل و همچنین جشنواره فیلم پروین اعتصامی را نیز با رفع موانع برگزار می‌کنیم.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص ادامه فعالیت های خانه سینما و حرف های متناقض مسئولان درباره این موضوع، گفت: همه حرف هایی که تا الان در مورد رعایت نکردن ضوابط قانونی توسط هیئت مدیره‌ی خانه سینما و اصلاح اساسنامه آن ها توسط مدیران سازمان سینمایی گفته شده یکسان است و تنها نحوه‌ی انتقال آن درست نبوده است.
وی ادامه داد: اساسنامه جدید خانه سینما باید اصلاح و از سوی شورای فرهنگی عمومی و یا شورای عالی سینما تائید شود.
حسینی ضمن اشاره iبه اینکه iبه محض تائید اساسنامه اعضای جدید iبه صورت انتخابی معرفی می شوند، افزود: خانه سینما می تواند با هر اسمی از جمله باشگاه سینماگران و یا هر تشکل دیگری در بخش های مختلف فرهنگی فعالیت داشته باشد.
وی عنوان کرد: در صورت فعالیت مجدد خانه سینما این نهاد نباید iبه فعالیت صنف های قانونی از قبیل حمایت از هنرمندان، وام و سایر مشکلات، لطمه وارد کند و حق هیچ گونه اقدام و فعالیتی را در این جهتن ندارد در جهتی قانون فعالیت کند.
حسینی در ادامه اظهار داشت: بحث ما بر روی نام و اشخاص خانه سینما نیست بلکه ایرادات فعالیت های آن ها و اشکالاتی که در کار داشتند سبب تعطیلی این نهاد شد.
وی در ادامه صحبتهایش در خصوص نحوه‌ی برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال نیز تاکید کرد: با توجه iبه شرایط اقتصادی امسال اکثر بودجه های ارائه شده در جهت حمایت از نمایشگاه ها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی هزینه شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اعتبارات لازم در جهت فعالیت های فرهنگی در سال ۹۱ نسبت iبه سال قبل بیشتر بوده است و با وجود مشکلات بسیار سعی در برگزاری برنامه های iبهتر جشنواره فیلم فجر را خواهیم داشت.
حسینی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر امسال با کیفیت iبهتر و بالایی برگزار می شود و همه شرایط برای برگزاری باشکوه را فراهم خواهیم کرد.
وی در پایان صحبت هایش iبه جشنواره پروین اعتصامی گفت: همچنین جشنواره پروین اعتصامی که iبه دلیل مشکلات مالی لغو شده بود با برگزاری جلسه مشکلات آن ها نیز برطرف خواهد شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.