جشنواره فیلم سن سباستین کلید خورد

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت خبری جشنواره فیلم سن سباستین، شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین ۲۱ سپتامبر، با نمایش فیلم “آربیتراژ” اثر نیکلاس جارکی آغاز شد.
ریچارد گیر و سوزان ساراندون، بازیگران فیلم “آربیتراژ” قبلا جایزه دونوستیا جشنواره سن سباستین را دریافت کرده‌اند.
فیلم “آربیتراژ” که در بخش مسابقه جشنواره سن سباستین شرکت داده شده، از گونه فیلمهای رومانتیک است که داستان تاجری آمریکایی و کلاهبردار، که می خواهد قبل از افشای کلاه‌برداری‌اش، شرکت تجاری خود را به یک بانک بزرگ واگذار کند را روایت می کند.
فیلم “عشق” ساخته میشل هانکه، به عنوان بهترین فیلم در این جشنواره اعلام شد. شایان ذکر است که این فیلم قبلا جایزه نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۲ را به دست آورده بود.
جایزه ویژه ای به افتخار ۵۰ سال فعالیت ایوان بلیک، طراح لباس مشهور بریتانیایی به وی اهدا شد.
الیور استون، جان تروالتا، تامی لی جونز، یوان مک گرگور و داستین هافمن نیز جایزه یک عمر دستاورد سینمایی شصتمین جشنواره فیلم سن سباستین را دریافت خواهند کرد.
امسال ستارگانی چون ایزابل هوپر، کاترین دونووو، بن افلک و پنه لوپه کروز از مهمانان این جشنواره هستند.
در بخش مسابقه جشنواره سن سباستین، ۱۴ فیلم برای دریافت جایزه “صدف طلایی” شرکت دارند.
آخرین ساخته الیور استون “وحشی‌ها” نیز در این جشنواره به نمایش درمی آید. “وحشی‌ها” حکایتیست درباره قاچاق موادمخدر در آمریکای لاتین، بر اساس رمان دان وینسلو که در آن جان تراولتا، بنیسیو دل تورو و سلما هایک به ایفای نقش پرداخته اند.
“کوارتت” اولین تجربه کارگردانی داستین هافمن نیزدر جشنواره به عنوان  فیلم اختتامیه جشنواره اکران خواهد شد، مگی اسمیت، مایکل گامبون، بیلی کانلی و تام کورتنی از جمله بازیگران حاظر در این فیلم هستند.
از دیگر فیلم های حاظر در جشنواره می توان به فیلم های “سفیدبرفی” ساخته پابلو برگر، “هنرمند و مدل” ساخته فرناندو تروبا، “با عرض معذرت” ساخته امیلی تانگ و “حمله” ساخته فیلمساز لبنانی زیاد دویری،”سرمایه” ساخته ی کوستاگاوراس اشاره کرد.
کریستین واشون، ریکاردو دارین، میشل گازتامبیده، میا هانسن-لاو، پیتر ساشیتزکی، جولی تیمور و اوگوستی ویارونگا، هیئت داوران این دوره را تشکیل می دهند.
جشنواره سن سباستین، از ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر در اسپانیا برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.