جشنواره هنر و سوغات استان‌های کشور در فرهنگسرای بهمن

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۶ از برگزاری چهارمین جشنواره هنر، هدایا و سوغات استان‌های کشور از تاریخ ٢تا ١٩ آبان‌ماه در فرهنگسرای بهمن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن؛ مهدی صولی با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با هدف اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی و اقوام مختلف کشورمان، معرفی صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی استان‌ها، موسیقی محلی و مراسم آیینی اقوام ایرانی با برپایی غرفه‌های مختلف و چادرهای عشایر در فرهنگسرای بهمن اجرا می‌شود.
رییس فرهنگسرای بهمن با اشاره به برپایی ۵٠ غرفه استان های کشور و ۵ چادر عشایر برای آشنایی بیشتر شهروندان با زندگی و لباس و صنایع دستی استانها و عشایر، افزود: خاتم، قلمزنی، گلیم، گبه، معرق، منبت، چارق دوزی، قاب‌های تزئینی، نازک کاری، صنایع چوب، ترمه دوزی، چاقو و غرفه‌های سوغاتی شهرهای ایران مانند شیرینی کرمانشاه، سوهان قم، گز اصفهان و انواع عرقیات از جمله غرفه‌های پیش‌بینی شده در این نمایشگاه به شمار می‌رود.
صولی ضمن اشاره به حضور گروه‌های هنری آذربایجان، قشقایی و کردستان در طول نمایشگاه؛ گفت: برگزاری اجراهای موسیقی و بازیهای سنتی اقوام، تا سه روز قبل از فرا رسیدن ماه محرم ادامه دارد و هر روز گروهها بصورت مجزا ساعت ١۶ اقدام به اجرای برنامه های خود می کنند.
وی گفت: پخت غذاهای سنتی اقوام مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه نمایشگاه به اجرا در می آید. بازدیدکنندگان در بازدید از غرفه های پخت غذاهای سنتی می‌توانند با طرز تهیه انواع غذاهای محلی و سنتی آشنا شوند و در عین حال با طعم دلچسب غذاهای متنوع ایرانی ساعات خوشی را سپری کنند.
صوفی اظهار داشت: نمایندگان استانهای گیلان، خوزستان، همدان، تهران، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان، اردبیل، فارس، یزد، لرستان، اصفهان و مازندران با برپایی غرفه های خود در این نمایشگاه حضور دارند.
گفتنی است؛ چهارمین جشنواره هنر، هدایا و سوغات استان‌های کشور در روز  ٢ آبان ساعت ١۶ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ١٩ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ٢٢ به فرهنگسرای بهمن واقع در میدان بهمن مراجعه کنند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.