جشن مصری‌ها با پیروزی مرسی

جام جم آنلاین: با وجود عصبانیت مردم مصر از تصمیم شورای عالی نظامی در صادر کردن متمم بیانیه قانون اساسی و کاستن از اختیارات رئیس جمهوری، مردم پیروزی محمد مرسی را در شهرهای مختلف مصر جشن گرفته‌اند.

خبرنگار شبکه العالم، لحظاتی پیش از میدان التحریر قاهره گزارش داد مردم مصر در قاهره و دیگر استان‌ها و شهرهای مصر پیروزی محمد مرسی را در انتخابات ریاست جمهوری جشن گرفته اند.

خبرنگار العالم افزود: مردم منتظر اعلام نتایج انتخابات در دو استان قاهره و جیزه هستند، اما نشانه های اولیه حاکی است محمد مرسی در این دو استان نیز از رقیب خود پیش افتاده است. بنابراین، مردم در استان هایی مانند اسکندریه و سوئز از هم اکنون جشن و پایکوبی را آغاز کرده اند.

خبرنگار این شبکه افزود، مردم مصر با وجود خوشحالی که از پیروزی محمد مرسی دارند، از اقدام شورای نظامی حاکم در صدور کردن متمم بیانیه قانون اساسی و کاستن از اختیارات رئیس جمهوری آینده مصر ناخرسند هستند.

به گزارش خبرنگار العالم در قاهره، برخی احزاب مصری تلاش می کنند با برگزاری جلسه‌ای تحولات اخیر مصر به ویژه تصمیم های شورای نظامی را  بررسی کنند. احزاب مصر قصد دارند فردا (سه‌شنبه) جلسه پارلمان را برگزار کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.