جشن پیروزی اخوان المسلمین مصربا سخنرانی سفیرکشورمان دربیروت برگزار شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بیروت، در این مراسم، شخصیت‌های مهم سیاسی و مذهبی، نمایندگان احزاب لبنانی و گروههای فلسطینی (حماس، جهاد اسلامی) و سفرای مصر و ایران حضور داشتند و هر یک به ایراد سخنرانی پرداختند.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی، پیام تبریک ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به مناسبت انتخاب محمد مرسی به عنوان رئیس جمهور این کشور را اعلام کرد و اظهار داشت: پیروزی ملت مصر یادآور پیروزی ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ است.

وی ادامه داد: ملت مصر با حرکت انقلابی، خدا را یاری کردند و خدا ایشان را یاری کرد و این پیروزی که نصرالله می‌باشد، نصیب آنان شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت قضیه فلسطین و محوریت آن در انقلاب اسلامی ایران و تحولات کنونی منطقه افزود: حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی نامیدند و به ملت ایران و مظلومین جهان نوید دادند که زوال رژیم صهیونیستی که از وعده‌های‌الهی می‌باشد، تحقق خواهد یافت.

وی گفت: با پیروزی ملت مصر، اکنون بیش از هر زمان دیگر به تحقق این وعده و نابودی این غده سرطانی نزدیک شدیم تا ملت فلسطین به آرمان‌ها و حقوق خود دست یابد.

رکن آبادی با اشاره به سالروز پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه و تبریک به دولت و ملت لبنان، این انتخاب را به جماعت اسلامی لبنان و همچنین مقاومت اسلامی و ملت لبنان که سالها با مجاهدت دلیرانه در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی ایستادگی نموده‌اند، تبریک گفت و تاکید کرد: منطقه اکنون مرحله حساسی را پشت سر می‌گذارد و ضرورت دارد همه ملت‌های منطقه بویژه مصر، مراقب طرحها و توطئه هایی باشند که در جهت منحرف نمودن انقلاب‌ها از مسیر اصلی خود و مصادره آن صورت می‌گیرد.

خاور**۱۰۳۰ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۴۴۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.