جشن یکصدمین سفر استانی دولت برگزار می‌شود/مشارکت مردم سیلی محکمی به دشمنان بود

به گزارش سیاسی برنا، مصطفی محمدنجار در نخستین جلسه همایش معاونان سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور در سال جدید، با بیان اینکه وزارت کشور کاری به نتیجه انتخابات ندارد افزود: بر اساس راهبرد وزارت کشور که اجرای منویات مقام معظم رهبری و هدف دولت یعنی برگزاری باشکوه انتخابات است، حرکت کرده و می‌کنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه دوم ما فراهم کردن زمینه مشارکت گسترده‌ مردم در انتخابات بود که انجام شد و این سیلی محکمی به دشمنان بود.

وزیر کشور با اشاره به حضور ۶۴ درصدی مردم در دور نخست انتخابات مجلس و با توجه به فضای کینه‌توزانه دشمنان قبل از انتخابات گفت: حضور و مشارکت گسترده مردم تمام برنامه‌های دشمن ازجمله تحریم‌ها، ترورها و حمله نظامی را نقش بر آب کرد.

وی افزود:‌ دشمنان هر وقت حرف از حمله نظامی می زنند با بصیرت ملت ما مواجه می‌شوند و هزینه سنگین‌تر از آن را باید بپردازند.

وزیر کشور گفت: در انتخابات ۱۲ اسفند سال گذشته دشمنان هر چه سحر و جادو و اژدها داشتند رو کردند و ملت با حضور باشکوه خود که همان عصای موسی بود، همه آنها را بلعید و خنثی کرد.

وی در ادامه افزود: یکصدمین سفر استانی دولت خدمتگزار را به‌زودی جشن خواهیم گرفت. قرار است جشن یکصدمین سفر استانی دولت با سفر به مشهد مقدس در استان خراسان رضوی برگزار شود.

نجار در سخنان خود در همایش سراسری معاونان سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور، مهم‌ترین آثار سفرهای استانی دولت را پیوند و استحکام رابطه میان مردم و مسئولان برشمرد.

وی به آثار داخلی و خارجی انتخابات ۱۲ اسفند اشاره کرد و افزود: این انتخابات آثار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بسیار زیادی برای کشور داشت که در بعد داخلی می توان به رشد سرمایه‌گذاری، رشد شاخص بورس و عبور صادرات غیرنفتی به ۴۶ میلیارد دلار و هدفگذاری برای ۶۰ میلیارد دلار اشاره کرد.

وزیر کشور بزرگ‌ترین اثر خوب انتخابات ۱۲ اسفند را گوش ندادن مردم به حرف دشمنان و غربی‌ها دانست و گفت: از دیگر آثار این انتخابات افزایش سفرهای نوروزی بود برای مثال در استان هرمزگان که سفر اخیر دولت به آنجا بود اعلام کردند ۹ میلیون سفر در ایام نوروز به این استان انجام شد.

وی با بیان اینکه البته مشکلات در کشور وجود دارد افزود: وقتی اوضاع کشور را با شرایط منطقه و جهان به ویژه امریکا و اروپا مقایسه می کنیم، از وضع بسیار خوبی برخورداریم.

محمدنجار به توطئه غرب در خصوص تحریم کشورمان اشاره کرد و گفت:‌ غربی‌ها می‌خواستند سوخت ما را تحریم کنند که هم‌اکنون شاهدیم با توجه به مشکلات اقتصادی به ویژه در زمینه سوخت که برایشان پیدا شده است در اصل خودشان متضرر شدند.

وی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۲ اسفند را دو موفقیت بزرگ سیاسی کشور در سال گذشته برشمرد و افزود: بر اساس آمار، در بیش از هزار شهر و همچنین نخستین بار در بیش از ۴۰۰۰ روستا راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودجوش برگزار شد که این در طول عمر نظام جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه است.

وزیر کشور به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: پیش از اجرای این قانون مصرف بنزین در کشور حدود ۷۴ میلیون لیتر در روز بود که با توجه به افزایش یک و نیم میلیون خودرو در حال حاضر می‌بایست به ۱۲۰ میلیون لیتر می رسید در حالی که هم اکنون زیر ۶۰ میلیون لیتر است.

وی افزود: این میزان صرفه جویی در مصرف بنزین باعث شد حداقل ۱۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم و نه تنها دیگر وارداتی نداشته باشیم بلکه هم اکنون صادرکننده بنزین هستیم.

محمدنجار تغییر فرهنگ مصرف و اصلاح الگوی مصرف را از جمله مهم‌ترین عواید هدفمندی یارانه‌ها برشمرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.