جعفرزاده:اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به مفهوم ایجاد بار مالی تازه نیست

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک نماینده مجلس گفت: هیچ کاری برای جانبازان نکرده‌ایم و حالا حقوق حالت اشتغال آنان نیز قطع می‌شود، بنده از این مساله نگرانم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی جعفرزاده در موافقت با کلیات طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، خطاب به باهنر، گفت: نوع بیان و ادبیات شما به مجلس چنین القا کرد که گویا شما مخالف این طرح میباشید.

وی افزود: قرار شد برای جانبازان از حیث مجروحیت، مستمری تحت عنوان “حالت اشتغال” پیش‌بینی شود که از سال ۱۳۷۲ تاکنون نیز پرداخت شده است ولی هیچ کس نپرسید که چرا تا قبل از این سال این حقوق پرداخت نشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: اگر این طرح امروز در مجلس رای نیاورد حقوق حالت اشتغال جانبازان دستگاه‌ها قطع می‌شود و اصلا بنیاد شهید منتظر رای نیاوردن این طرح است.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: در قالب این طرح هشت سند به عنوان نمونه ارائه کرده‌ایم، اگرچه می‌توانستیم ۸۰۰ سند هم بیاوریم تا نشان دهد حقوق حالت اشتغال جانبازان باید تداوم یابد، در عین حال باید اجازه داد جانبازان و ایثارگران از عرق جبین خود نیز استفاده کنند و در دستگاه‌ها شاغل شوند.

وی تاکید کرد: نباید فضایی در مجلس به وجود آید که گویا این طرح خلاف قانون است و بار مالی تازه به دولت تحمیل می‌کند، در صورتی که اصلا اینطور نیست و قرار نیست بار مالی تازهی به دولت تحمیل شود.

نماینده مردم رشت متذکر شد: فضایی در جامعه ایجاد شده که اجازه حذف جانبازان و ایثارگران از دستگاه‌های اجرایی را نمی‌دهد، آنان از نمایندگان مجلس انتظار دارند این طرح دو فوریتی به تصویب برسد.

محمدرضا باهنر در واکنش به سخنان نماینده رشت، گفت: این سخنان ظلم به نظام و انقلاب است حتما حق ایثارگران را نتوانسته‌ایم ادا کنیم ولی هرگز اینطور نیست که هیچ کاری برای آنان انجام نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. حمید پروار:

    خدا شما نماینده محبوب مردم راضی باشد انشالله

  2. حمید پروار:

    سلام من جانباز بسیجی کارمند ۵۰ درصد هستم ۳۰ سال از مجروحیتم می گذره مانند هر کارمند بابت کارم حقوق می گیرم ولا پیر شدم جون صادقانه به جبهه رفتم حقم را به الله سبحان واگذار کردم والسلام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.