جلایی‌پور: باید به دنبال تنش‌زدایی با حاکمیت باشیم/ عبدالله نوری جایی در میان بزرگان اصلاحات ندارد

۲۳م اسفند ،

حمیدرضا جلایی‌پور در اعتراض به نظرات مشارکتی‌ها؛ جلسه را ترک کرد.

به گزارش ممتازنیوز، در جلسه اخیر بعضی اعضا حزب منحله مشارکت که در منزل یکی از اعضای این حزب تشکیل شده بود تنش و اختلاف نظر میان شرکت کنندگان سبب ناتمام ماندن این جلسه گردید.

اختلاف اعضای این حزب در خصوص چگونگی برنامه ریزی و همچنین موضع گیری و شکل فعالیت این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بود.

حمید رضا جلایی پور در این جلسه از روند جلسات شورای فکر اصلاحات که با حضور خاتمی و نمایندگان احزاب اصلاح طلب و نیز با حضور بعضی از چهره های شاخص اصلاحات از ابتدای امسال شکل گرفته است، انتقاد کرده است.

جلایی پور در این خصوص بیان کرده است: خاتمی محور و رهبر جریان اصلاحات است و برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی کنش اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو هر کس خود را اصلاح طلب می داند باید ذیل نظرات خاتمی حرکت کند. سبب ندارد دیگران نیز برای خودشان مسیری و یا گفتمان تحت عنوان اصلاح طلبی تعریف کنند.

جلایی پور در ادامه می‌گوید: تازهاً در نشست ها و جلسات گوناگون از نظرات عبدالله نوری صحبت می گردد، عبدلله نوری تا وقتی که پشت سر آقای خاتمی حرکت کند و همراه و پشتیبان ایشان باشد ما مخلص ایشان هستیم وگرنه گفتمان و مسیر ایشان دیگر نسبتی با اصلاحات ندارد.

جلایی پور با اشاره به مصاحبه اخیر خود با روزنامه بهار بیان می‌کند: به نظر من در جریان اصلاحات از جمع نظرات خاتمی ، موسوی خوئینی ها ، موسوی و کروبی باید تصمیم جریان اصلاحات را خارج کشید و من این مطلب را در مصاحبه با روزنامه بهار هم گفته ام و عبدالله نوری و دیگران که خود را اصلاح طلب می دانند باید تابع نظرات این جمع باشند و باید در طول اینها حرکت کنند.

جلایی پور ادامه داده است: عده ای با شیطنت تلاش میکنند آقای نوری همتراز این بزرگان تعریف شود، که این یک اشتباه بزرگ است به نظر من عبدالله نوری بیشتر دنبال افزایش تنش میان اصلاح طلبان و حاکمیت است و علاقمند است در انتخابات پیش رو حضور اصلاح طلبان حداکثری باشد و سبب افزایش هزینه حکومت در برخورد و یا مهندسی انتخابات گردد، به نظر من این مسیر قطعا برای اصلاحات شکست تازهی در پیش دارد.

جلایی پور همچنین اظهار داشته است: به نظر من با توجه به حصر موسوی و کروبی و بلاتکلیفی دوستان زندانی باید به شکلی دنبال تنش زدایی با حاکمیت باشیم.

این سخنان جلایی پور سبب عکس العمل شدید صفدر حسینی ، رضا خاتمی و محمود حجتی از دیگر اعضاء حاضر در این جلسه قرار گرفته است به شکلی که جلایی پور به نشانه اعتراض، جلسه را ترک می کند.

به گزارش ممتازنیوز، حجتی خطاب به جلایی پور گفته است: متاسفانه شما حافظه تاریخی خوبی ندارید و همچنین سابقه بسیار از دوستان را از خاطر برده اید . به نظر من خوبه یکبار دیگر آنچه در دادگاه روزنامه خرداد و در دادگاه روزنامه سلام گذشت را مطالعه کنیم ، هر دو دادگاه توسط دادگاه ویژه روحانیت تشکیل شد، خوبه مروری بر دفاعیات مسئولان این دو روزنامه در دادگاه و حکم نهایی این دو دادگاه داشته باشیم تا تفاوت تفکرات و بینش اشخاص بیشتر روشن بشود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.