جلوگیری از موقوفه خواری آقای “الف”/ سازمان اوقاف منتظر حکم دادگاه

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از بزرگترین موقوفه خواران کشور سالهاست که به گفته مسئولان سازمان اوقاف مانند ماهی از دستان قانون لیز می خورد.

حتی محمدرضا کائینی (پژوهشگر) در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: موقوفه خواران بزرگ در سطح کشور زیاد هستند ولی جرات عرض اندام ندارند به جز یک نفر که می توان او را بزرگترین موقوفه خوار بزرگ کشور عنوان کرد. آقای “الف” که در دوران پهلوی “هویدا” از او قدردانی کرده است همراه با یک کارمند اخراجی سازمان اوقاف به نام آقای “ر” که آنقدر در دستگاه ها نفوذ دارند که توانسته اند میلیاردها تومان موقوفه را در شهر قدس، شهریار و میرشکار موقوفه خواری کنند که در این میان دستگاه قضا هنوز اقدامی انجام نداده است.

حجت الاسلام علی محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این پرونده می گوید: این متهم همچنان داشت به موقوفه خواری خود ادامه می داد که توانستیم جلوی اقدامتش را بگیریم. البته پرونده این متهم در دیوان عدالت اداری و حتی شورای نگهبان هم مطرح است و منتظر رای دادگاه هستیم. 

گفته های سرپرست سازمان اوقاف در حالی است که پرونده این متهم در دادگاه ویژه روحانیت مفتوح است ولی هنوز در خانه ویلایی و وقفی خود زندگی می کند.

این مقام عالی سازمان اوقاف در مورد مشکلات موجود در ساخت تقاطع بزرگراه همت حقانی و مشکلات وقفی رخ داده با شهرداری تهران گفت: بخشی از مشکلات برطرف شده و بخشی دیگر باید دنبال شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.