جمعیت توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزاری جهان به ۱۸.۵ میلیون نفر رسید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت آی دی سی تازه‏‌ترین گزارش خود را به برآورد وضعیت و شرایط توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزاری و متخصصان آی سی تی اختصاص داده است. 
 
آی دی سی اعلام کرده است در حال حاضر حدود ۱۸.۵ میلیون توسعه‏‌دهنده نرم‏‌افزاری در سراسر جهان فعالیت می‌‏کنند که از این میان ۱۱ میلیون نفر به صورت حرفه‏‌ای مشغول به کار می باشند و ۷.۵ میلیون نفر دیگر این فعالیت را به عنوان سرگرمی دنبال می‌‏کنند. برآوردهای این شرکت همچنین نشان می‌‏دهد تعداد کارکنان دارای تخصص آی سی تی در سراسر جهان ۲۹ میلیون نفر است که این رقم توسعه‏‌دهندگان نرم‏افزاری را نیز دربر می‌‏گیرد. 
شرکت آی دی سی در این مطالعه به بررسی بازار توسعه نرم‏‌افزار در ۹۰ کشور توسعه‏‌یافته جهان پرداخته است که در کنار هم ۹۷ درصد از کل درآمد ناخالص داخلی جهانی را تامین می‌‏کنند. بنا بر این برآورد‌ها، ۱۹ درصد از جمعیت توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزاری در آمریکا زندگی می‌‏کنند. چین از این نظر با ۱۰ درصد دوم است و هند نیز که ۹.۸ درصد این جمعیت را در خود جای داده است، رتبه سوم را داراست. رتبه‏‌بندی کشور‌ها بر مبنای جمعیت کارکنان دارای تخصص آی سی تی نیز تقریباً همین منوال است. آمریکا ۲۲ درصد از این جمعیت را در خود جای داده است و از این نظر رتبه اول را داراست. اما هند از این نظر با ۱۰.۴ درصد رتبه دوم و چین با دارا بودن ۷.۶ درصد از این جمعیت رتبه سوم را داراست. 
تحلیل‏گران این شرکت گفته‏‌اند انتظار دارند در سال‏‌های آینده جمعیت توسعه‌‏دهندگان نرم‏‌افزاری رشد بیشتری نسبت به جمعیت کارکنان دارای تخصص آی سی تی داشته باشد. همچنین پیش‏‌بینی شده است جمعیت توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزاری که این فعالیت را به خاطر سرگرمی و علاقه شخصی دنبال می‌‏کنند رشد قابل ملاحظه‏‌ای در آینده داشته باشد. وقوع انقلاب در فناوری‏‌های همراه از مهم‌ترین دلایل این امر عنوان شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.