جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹٫۶ میلیارد نفر می‌رسد

۲۴خردادماه،
ممتاز نیوز:سازمان ملل در گزارش تازهی پیش‌بینی کرد که جمعیت جهان طی ۱۲ سال آینده یک میلیون نفر افزایش خواهد یافت و نیز تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۹٫۶ میلیارد تن خواهد رسید.

به گزارش  ممتاز نیوز به نقل ا زپانا، در گزارش سازمان ملل آمده است: جمعیت فعلی جهان ۷٫۲ میلیارد نفر است و تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۹٫۶ تن افزایش خواهد یافت که این افزایش جمعیت عمدتا در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد.
 

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور اجتماعی و اقتصادی گفت: اگرچه رشد جمعیت در کل جهان روند کاهشی خواهد داشت اما این گزارش گوشزد می‌کند که افزایش جمعیت در بعضی کشورهای در حال توسعه به خصوص در آفریقا به شدت روند رو به رشدی را طی می‌کند.
 

در این گزارش همچنین آمده است: جمعیت مناطق توسعه یافته نسبتا بدون تغییر می‌ماند و از میزان فعلی تا سال ۲۰۵۰ میلادی به حدود ۱٫۳ میلیارد نفر می‌رسد اما در ۴۹ کشور که کمترین میزان توسعه را دارند، نرخ جمعیت دو برابر می‌شود و در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۱٫۸ میلیارد نفر می‌رسد.
 

«جان ویلموت»، مدیر جمعیت‌شناسی امور اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل نیز گفت: در حالی که هم‌اکنون کاهش سریع میانگین جمعیت کودکان در ازای هر زن در کشورهای بزرگ در حال توسعه همچون چین، هند،‌ اندونزی و برزیل ملاحظه می‌شود،‌ پیش‌بینی‌ شده که طی چند دهه آتی این آمار در کشورهایی با نرخ بالای بارداری مانند نیجر، نیجریه، کنگو، اتیوپی و اوگاندا رشد سریع و چشمگیری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تغییرات در نرخ باروری طی چند دهه آینده پیامد اصلی توزیع، ساختار و آمار جمعیتی در بلندمدت است.
 

این سازمان همچنین پیش‌بینی کرده است که هند به بزرگترین کشور جهان تبدیل شود و جمعیت آن تا سال ۲۰۲۸ میلادی از جمعیت چین نیز فراتر رود.
 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.