جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ پیرتر می‌شود/ کاهش شدید تقاضا در صف بیکاران

۰۴ تیرماه ۱۳،

سازمان جهانی کار با اخطار نسبت به کاهش قابل توجه نیروی کار جوان و پیرتر شدن جهان تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرد: در سال ۲۰۵۰ به ازای هر فرد بالای ۶۵ سال تنها ۴ جوان در سن کار خواهیم داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود با اخطار نسبت به روند پیری جمعیت در کشورها اعلام کرد: برای ارائه شغل و حمایت اجتماعی نیازمند برنامه ریزی هستیم. دولت ها، کارفرمایان و کارگران باید اقدامات لازم برای اطمینان از ایجاد فرصت های شغلی مناسب و معقول را انجام دهند.

تغییرات سریع جمعیتی به عنوان یک چالش بزرگ در بازارهای کار جهان درآمده که نیازمند رسیدگی فوری است. در کنفرانس امسال سازمان جهانی کار نتیجه مباحث این شد که با ترکیبی از سیاست ها و تعهدات درست می توان علاوه بر کنترل و پایدار کردن جمعیت کشورها، از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

تا سال ۲۰۵۰ تنها ۴ نفر به ازاء هر فرد بالای ۶۵ سال در سن کار خواهند بود که این میزان با ۹ نفر سال ۲۰۰۰ تفاوت قابل توجهی دارد. توسعه مهارت ها و فرصت های شغلی برای جوانان باید مورد توجه قرار گیرد و برای اشخاص بیکار نیز دستمزدهای عادلانه به همراه فرصت های شغلی و آموزشی در نظر گرفته شود. همچنین برای کارگران مسن تر نیز باید حقوق های بازنشستگی بهتری پیش بینی شود.

گزارش سازمان جهانی کار نشان می دهد که جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به میزان ۹ میلیاردنفر خواهد بود و در آن زمان تعداد اشخاص بالای ۶۰ سال نیز ۳ برابر می گردد. این گزارش اخطار می دهد، کاهش جمعیت جوان در کشورها دارای پیامدهای نامناسبی برای بازارهای کار، سیستم های امنیتی اجتماعی، اشتغال و توسعه اقتصادی است.

با این حال، اولویت در آفریقا در حال حاضر به فراهم کردن اشتغال برای جمعیت جوانان بزرگ، گسترش امنیت اجتماعی در بخش غیررسمی و تشویق کار رسمی است. در اروپا تلاش می گردد برای اشخاص سالخورده حقوق بازنشستگی کافی پیش بینی شود و در کنار آن اطمینان حاصل شود که مشاغل مولدی برای کارگران مسن تر ایجاد می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.