“جمهوری‌خواهان” یا “دموکرات‌ها”؛ مقصر اصلی بحران آمریکا کدام حزب است؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش اختلاف و مناقشه میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا سبب شده تا بدبینی شهروندان این کشور نسبت به این دو حزب تشدید شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، “جان بینر”، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد؛ این مجلس بدون وضع شروط برای پایان دادن به بحران فلج شدن دولت، به پیش نویس طرح قانون بودجه رای نخواهد داد.

وی کاهش هزینه‌ها را در مقابل بالا بردن سقف بدهی، قبل از پایان مهلت ۱۷ ماهه خواستار شد.

وی بعد از نشست حزب جمهوری‌خواه از صحبت‌های یکی از مسئولان دولت آمریکا انتقاد کرد، که گفته بود مهم نیست دولت فدرال تا چه زمانی تعطیل باشد، زیرا کاخ سفید در نبرد بودجه برنده خواهد شد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، جمهوری‌خواهان آمریکا در جایگاه دشواری قرار دارند، زیرا اکثر آمریکایی‌ها معتقدند آنها به سبب مرتبط کردن طرح بودجه با طرح بیمه همگانی مسئول بحران می باشند.

با توجه به همین مسئله نیز اوباما تلاش می‌کند سقف خواسته‌ها را در مذاکره با جمهوری‌خواهان افزایش دهد.

خزانه‌داری آمریکا نیز اخطار داد؛ اگر جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر افزایش سقف بدهی‌ها به توافق نرسند، پرداخت نکردن بدهی‌ها،‌ نتایج فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

بعلاوه، ممکن است ارزش دلار و نرخ سرمایه گذاری به شدت کاهش پیدا کند که این مسئله به وقوع یک بحران مالی مانند سال ۲۰۰۸ و حتی بدتر از آن منجر خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.