آینده مالی آمریکامبهم است

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:کارشناس آمریکایی آینده مالی آمریکا را به سبب سیاسی کاری های دولتی مبهم توصیف کرد.

به گزارش سی ان ان، لیسا دیسجاردینز در گفتگو با این شبکه گفت:« رایزنی ها بین دموکراتها و جمهوری خواهان در کنگره آمریکا دربارهٔ لایحه بودجه این کشور همچنان ادامه دارد. این رایزنی ها هنوز نتوانسته است مشکل بودجه آمریکا را حل کند. مسائل سیاسی مانع جدی در این مسیر است.

دو عضو بلندپایه دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا می گویند در این زمینه به توافقی دست یافته اند اما این توافق در سطحی بسیار محدود است و ظاهرا این دو نفر نمایندگی دو حزب متبوعشان را برعهده نداشته اند و در نتیجه توافق آنها راه به جایی نخواهد برد.

به هرحال، این طرح می تواند در سنا و مجلس نمایندگان عرضه شود و باید برای تصویب نهایی، نظر هر دو نهاد قانونگذاری آمریکا جلب شود. به هرحال مشکل مالی دولت آمریکا به قوت خود باقی است و به نظر می رسد دولت آمریکا از این نظر از یک بحران به بحران بعدی می رسد بدون اینکه این مشکل به صورت اساسی و ریشه ای حل وفصل شود.

اختلافهای جمهوری خواهان با دموکراتها دربارهٔ قانون بیمه و درمان مدنظر دموکراتها یکی از علل اصلی مانع تراشی جمهوری خواهان در مسیر تصویب بودجه دولت آمریکا است. چندی پیش همین اختلافها به تعطیلی بخشهایی از فعالیت سازمانهای دولت فدرال آمریکا منجر شد.

مردم آمریکا از این وضع خسته شده اند و جمهوری خواهان را در این زمینه مقصر می دانند. آمریکا با بحران جدی کسری بودجه و بدهی ها مواجه است. هیچ نشانه ای وجود ندارد دال بر اینکه بتوان این مسئله را در آینده نزدیک حل و فصل کرد.

براساس طرح موجود دولت فدرال آمریکا تا ماه فوریه می تواند به فعالیت مالی خودش ادامه بدهد زیرا تا آن زمان سقف استقراض دولت آمریکا تکمیل خواهد شد.

منبع خبر: واحد مرکزی


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.