جنبش دانشجویی در مقابل کج‌روی‌ها سکوت نمی‌کند

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: جنبش دانشجویی برای رسیدن به اهداف انقلابی و آرمانی خود در مقابل کج‌روی‌های برخی از مسئولین نمی‌تواند سکوت کند و برخی از مسئولان خبره جامعه را مورد انتقاد خود قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، مهدی امیریان دبیر دفتر تحکیم وحدت در کنفرانس خبری دبیران تشکل‌های دانشجویی در دفتر جامعه اسلامی دانشجویان، در ارتباط با وجه تمایز جریان‌های دانشجویی با دیگر اقشار جامعه اظهار داشت: آرمان‌خواهی، عدالت‌خواهی،‌ فعالیت‌های عاری از شهرت طلبی و مطالبه‌گری اساس تشکیلات دانشجویی است.

وی افزود: عدم برداشت صحیح از مطالبات دانشجویی، مسئولین را در تصمیم گیری‌هایشان دچار اشتباه می‌کند.

امیریان با بیان اینکه در گذشته تعدادی از دانشجویان که به اپوزیسیون نظام تبدیل شدند یادآور شد: در حال حاضر جنبش دانشجویی با حذف اپوزیسیون داخلی خود به اصالت جریان دانشجویی بازگشت کرده و انتظار برخی از مسئولین از جریان دانشجویی این است که در تحلیل و تایید فعالان سیاسی گام بردارند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: جنبش دانشجویی برای رسیدن به اهداف انقلابی و آرمانی خود در مقابل کج‌روی‌های برخی از مسئولین نمی‌تواند سکوت کند و برخی از مسئولان خبره جامعه را مورد انتقاد خود قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت: فعالیت قوای مقننه و مجریه به عنوان دستگاه های مشخص در کشور در سطح افکار عمومی تاثیر گذاشت و در این راستا دانشجویان دلسوز با دقت نظر بیشتری اعمال قوای سه‌گانه‌ را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: منکر خدمات قوه قضاییه در کشور نیستیم ولی با این حال حاضر به پذیرش یک سِری احکام صادره از سوی این قوه عدالت‌خواه نیستیم.

وی در انتقاد از تعلل قوه قضاییه نسبت به یکسری از پرونده‌های مفتوح در کشور تصریح کرد: پرونده بازداشتگاه کهریزک و پرونده‌های مفاسد بزرگ اقتصادی باید هر چه سریعتر مورد بررسی قرار بگیرد و تمام شبهات را برای ملت فهیم ایران برطرف سازد.

امیریان گفت: سوء برداشت افکار عمومی با توجه به رفتارهای دوگانه قوه قضاییه جای بحث است که اگر دستگاه مربوطه بنا به تناسب جامعه یکسری اولویت‌ها را مشخص و تنظیم نکند به جامعه آسیب‌های  جدی وارد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید نسبت به یکسری مسائل، حساسیت بیشتری از خود نشان دهد بیان داشت: نطق یک نماینده منتخب در مجلس شورای اسلامی که علیه وی اعلام جرم می شود باید از سوی دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد چرا که در غیر این صورت آزادندیشی از بین می‌رود.

امیریان در انتقاد از عملکرد برخی از مسئولین نظام تاکید کرد: عملکرد برخی نباید به اساس نظام آسیب وارد کند و همه باید به دنبال حفظ وحدت و انجام و جلب رضایت مردم باشند تا کارشکنی‌های غرب به شکست بیانجامد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه قوه قضاییه با احکام صادره خود به گونه ای رفتار می‌کند که دیگر نباید هیچ انتقادی به مسئولین کشوری داشت، افزود: مسلما هر حکومتی با موافقان خود به نحو احسن رفتار می‌کند و آنچه حائز اهمیت است چگونگی رفتار با منتقدین است که در حال حاضر شاهد بدرفتاری برخی مسئولین با منتقدین دانشجوی هستیم.

این فعال دانشجویی در پایان ابراز داشت: تنگ نظری برخی از مسئولین در برخورد با انتقادات، فضای محدودی را در دانشگاه ها به وجود آورده است و این افراد مسئول برای آگاهی‌سازی در بین اذهان عمومی نباید انتقادات صریح دانشجویی را با برخورد‌های خود مخدوش کنند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.