جنون؛ سرانجام بی‌خوابی طولانی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: خوابیدن بر فرش صلب، سخت و زمین سرد نمناک مضر عصب و خوابیدن بر فرش نرم و گرم، چاق کننده بدن است.

مرضیه قرائتی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: بی‌خوابی یکی از مسائل مهمی است که امروزه بعضی از اشخاص به آن دچار می باشند. خواب تأمین کننده رطوبات در بدن است و بی‌خوابی سبب مصرف شدن رطوبت‌ بدن و در نهایت سبب خشکی بدن می‌شود. همچنین در بی‌خوابی رطوبات مغز مصرف شده و سبب خشکی مغز می‌‌شود و جنون یا دیوانگی از عوارض بی‌خوابی‌های طولانی است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: خواب معین (عامل) بر هضم و نضج ( است و در خواب بیشترین مقدار هضم و نضج صورت می‌‌گیرد به سبب اینکه بیشترین درصد هضم و نضج مواد در خواب صورت گرفته و منجر به تأمین قوای بدن شده و بی‌خوابی سبب ضعف قوای بدنی می‌شود.

قرائتی افزود: محل خواب از نظر دما معتدل باشد که این اعتدال بسته به مزاج اشخاص متفاوت است همچنین پاکیزه، نرم و ملایم، دور از بوهای بد و دور از حشرات و انسان موذی باشد و اشخاص از خوابیدن زیر نور آفتاب پرهیز کنند چرا که سبب به هیجان آمدن صفرا و غلبه یک سری بیماری‌های مربوط به آن مانند سردرد می‌شود و اشخاص از خوابیدن زیر نور مهتاب نیز پرهیز کنند چرا که سبب به هیجان آمدن و غلبه خون و یک سری بیماری‌های مربوط به آن مانند خون دماغ می‌شود.

وی افزود: اشخاص هنگام خواب از روانداز استفاده کنند چرا که نیاز به پوشش در هنگام خواب (در هر فصلی که باشد) بسیارتر از هنگام بیداری است زیرا هنگام خواب حرارت میل به باطن بدن کرده و ظاهر بدن (پوست) سرد می‌‌شود و با اندک نسیمی که به بدن برسد بدن از آن تاثیر می‌پذیرد همچنین خوابیدن بر فرش صلب، سخت و زمین سرد نمناک مضر عصب و خوابیدن بر فرش نرم و گرم، چاق کننده بدن است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.